Ik heb een paardje, Adonis. Een 12 jarige haflinger. Hij bokt redelijk veel. Het is niet dat hij het de hele tijd doet hoor. Maar als ik hem doordruk naar de galop bijvoorbeeld. Of als je even drukt om wat harder in de draf te gaan wil hij gaan bokken. Nou vindt ik het niet echt eng ofzo, maar het is wel heel irritant, want hij stopt ook steeds nadat hij gebokt heeft, en dan laat ik hem weer proberen te draven en dan bokt hij weer. Of als ik zeg: ‘Jaaa galopiee’ (daar luistert hij wel naar soms op buitenrit) Veder is Adonis echt super lief met poetsen en in de stal en de wei staan. Springen doet hij ook heel graag, en dan doet hij niet vervelend ofzo. Op buitenrit ook bijna niet. Hij heeft wel iets meer dan een jaar volgends mij stil gestaan, de vorige eigenaresse kon niet meer rijden. Ik had gelezen dat het ook kan zijn van dat een paard behoefte aan beweging had na zo lang stil hebben te staan. Ik weet niet of dat bij mijn paardje ook zo is.. Iemand een idee die weet wat het kan zijn?
. Maar ik weet zelf niet zo goed om het te verhelpen, ik heb namelijk altijd op een ongelofelijk brave shet gezeten, die nooit wat deed zoals bokken. En een tijdje op de manege, maar daar bokt geen enkel paard. Maar bedankt!