Tips om handen en benen stil te houden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke_Juul

Tips om handen en benen stil te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 12:36

Hallo allemaal,
Ik zou graag tips willen weten om je handen en benen stiller te houden.
Ik kamp nu erg met het probleem dat ze telkens op en neer gaan. Ook al let ik er de hele tijd op, ik kan het niet verhelpen.
Heb vandaag geprobeerd dat een vriendin het telkens tegen mij zei en heb het ook al aangegeven aan de instructrice. Maar het helpt allemaal niks.
Iemand nuttige tips die ook een beetje uitvoerbaar zijn?

Groetjes Marieke.

LSpijkenisse

Re: Tips om handen en benen stil te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:04

Wat betreft het stilhouden van je benen is hier ook een topic: [RT-P] Benen stil (kon nergens tips vinden?)

Goed dat je het ook al aan je instructrice hebt doorgegeven. Het is ook aan haar in jouw lessen om hier goed op te letten en je hiermee te helpen.

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 14:26

Je kan pas stil zitten als je helemaal ontspannen bent. Als er steeds tegen je word gezegd dat je je benen stil moet houden en je handen, ga je je juist spannen en daardoor beweeg je JUIST MEER! Probeer het maar eens. Ga maar eens heel gespannen zitten op een stoel, iemand anders geeft jou een duw. Wedden dat ie je zo van je stoel duwd. En kijk dan ook maar eens wat er gebeurd als je helemaal ontspannen zit en ademhaling laag. Als je dan een duw krijgt zit je veel steviger. Zo werkt het ook met je handen en benen. ONTSPANNEN dus! Je kan voor je handen eventueel een touwtje om de hals van je paard doen, en die bij je teugels erbij pakken. Zo zal je je handen niet veel kunnen op en neer bewegen. (Touwtje natuurlijk niet te strak doen want dan kan je helemaal niets meer) Vppr je benen is dat eventueel ook te proberen. Bij de p-drogist verkopen ze ook van die speciale dingen. Als je dat zo af en toe eens probeerd een paar minuten in het uitdraven ofzo, dan leer je je benen ook stiller houden.
Dus zitlessen om te ontspannen en een touwtje proberen zou ik zeggen! :D

max_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:24

Kijk of je iemand kan vinden die het paard aan de longeerlijn wil nemen en zorg dat de teugels veilig aan de kant zijn. Ga dan zitten en probeer je knieen en heupen te ontspannen en ondertussen rustig mee tegaan met de beweging. begin hiermee in stap en dan verder in de draf. Probeer de beweging van jezelf en het paard op te vangen in je enkels door daar ligt in te veren. en het belangrijkst is dat je ontspannen blijft.
Een goeie oefening voor je handen is om tijden het rijden je zweepje zeg maar horizontaal tussen je duimen te nemen. dat hij zeg maar op je handen ligt en je hem met je duimen vast hebt. verder houd je je handen netjes op de juste hoogte. Je kan gewoon meebewegen met de beweging van het paard, en ondertussen helpt het zweepje je een beetje bij het stilhouden van je houden. Ook jou je zo makkelijker op dezelfde hoogt.
hoop dat je hier wat mee kan.

Marieke_Juul

Re: Tips om handen en benen stil te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 19:21

Heel erg bedankt voor de tips!
Morgen ga ik rijden en ik ga ze meteen uitproberen :).
Heb al iemand gevonden die paard wil longeren!

MMMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:28

hooi, lastig! Maar bij het zadel steekt je dekt uit.. ( tenminste heb ik wel altijd ) en dan
moet je de hele tijd contact blijven houden met je dekje. dat heeft heel goed bij mij geholpen!
xx