Te ver de hoeken in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Te ver de hoeken in?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 09:41

Ik weet het, iedereen gaat roepen neem les, maar ik probeer het toch en misschien krijg ik wat handige tips.
Ik ga binnenkort trouwens wel wat lesjes nemen :)
Als ik gewoon met mijn pony op de hoefslag rijd loopt hij de hoeken zo ontzettend ver in de hij gewoon bijna tegen het lint aan loopt en ik stuur wel met de hoek mee, maar hij draait dan alleen zijn hoofd die kant op.
Iemand tips?

__PSM__

Re: Te ver de hoeken in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 09:49

Kijk goed je hoeken door :) en draai je hoofd :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:28

Heel waarschijnlijk stuur je met je binnen teugel. Dan is het vrij logisch dat je pony te diep de hoek in gaat, want hij kan helemaal buiten over de schouder weg lopen.

Enige wat je binnen hand doet, is van de hals af nemen. Dus geen druk en niet sturen. Je buitenhand sluit je pony op en je buitenbeen doet dit ook, nu kan je de pony begrenzen aan de buitenkant en kan deze dus niet over de schouder weglopen. Zo krijg je hem de bocht door en met je binnen been vraag je buiging in het lijf.

Maar les is echt makkelijker om het te begrijpen, leren en voelen. Als er iemand bij staat die zegt, "dit is goed" dan kan jij dat gevoel leren wat goed is. Lessen is zeker een aanrader, al is het maar 1x in de 2 weken!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:29

begrenzen met je buitenteugel en aan je buitenbeen houden... als je te veel gaat sturen (bv met je binnenhand) gaat hij enkel maar meer over zijn schouder weglopen en kom je dus steeds dieper de hoek in :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 12:32

Ik ga dit zeker vanmiddag even uitproberen :)

biancaa123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 16:33

Je buitenbeen der aan en buitenteugel tegen zijn hals, hoop dat het je dan wel lukt :)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:36

Niet aan de binnenteugel de bocht door sleuren maar zorgen dat ze niet over het buitenschouder weg kunnen vallen door te begrenzen met buitenbeen en buitenteugel. Want met t hoofd opzij kunnen ze prima aardig rechtuit lopen. Dus met je binnenbeen wegdrukken en aan de buitenkant weer opvangen zodat je de bocht krijgt die je wilt.

evelien11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-10 18:49

op de binnenhoefslag rijden, en dan wel proberen in de (binnenhoefslag) hoeken een rechte hoek te rijden... zonder op de hoefslag terecht te komen..

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-10 20:40

Het gaat al beter met jullie tips, maar hij loopt de hoeken nog steeds wat te ver in, al is het nu niet meer helemaal tot aan de laatste millimeter.
Binnenhoefslag probeer ik ook wel en dat werkt wel goed :)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 19:25

Als die door je buitenbeen heen loopt kun je ook even een zweepje pakken en die tegen de schouder leggen. Als ie je dan toch negeert is soms een klein tikje genoeg om te laten weten dat die schouder er bij moet blijven.