Paard te voorwaards in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desy_kuiken

Paard te voorwaards in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:19

Ik heb even gezocht maar kon zo snel niet iets vergelijkbaars vinden.

Vanaf afgelopen mei rijd in een lieve friese merrie.

De galop is nog wat te voorwaards.. maar als in een ophouding maak valt ze meteen in draf.
Naar mijn idee ben ik wel consequent in die zin dat als ik voel dat ze terug valt ik meteen been geef.
Toch wil het mij nog niet echt lukken om haar rustiger te krijgen zonder dat ze terug valt in draf.

Wie o wie heeft goede tips voor mij.

Sky_As

Re: Paard te voorwaards in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:34

Dit is zeker voor Friezen een bekend probleem....galop is in het begin nog heel moeilijk, en zolang ze er nog niet aan toe zijn, zeker nog niet langzamer gaan, want dan krijg je de verkeerde tact!
Gewoon flink voorwaarts blijven galopperen, hoe sterker en hoe meer balans, hoe langzamer ze kan gaan galopperen.

Je kunt met voltes beginnen, en deze soms wat kleiner maken, als je voelt dat het te zwaar wordt, weer naar voren en rechtuit galopperen. Hier gaat gewoon veel tijd in zitten.

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 15:03

Dankje wel :D

midgie

Re: Paard te voorwaards in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 11:41

Je zou wat meer recht richt oefeningen kunnen gaan doen om het achterbeen meer dragend te krijgen, een fries heeft vaak een erg duwende beweging.
Leer ook het verschil tussen tempo en wat voorwaarts is, ik denk dat jou fries niet voorwaarts genoeg is en daardoor juist sneller gaat dus hoger in tempo, werk meer aan het voorwaartse achterbeen dan zul je het tempo ook meer kunnen gaan controleren.
Doe veel stap oefeningen en neem ook de zijgangen, miss even niet galopperen totdat de basis in stap en draf goed gaat en jou techniek ook beter is .

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 14:27

Misschien proberen je zit zo stil mogelijk te houden en niet te duwen met je zit. En op een volte zetten (tenzij het dan erger wordt natuurlijk, dan is het een balans probleem en moet je eerst met stap en draf aan de gang voor balansoefeningen).