Mijn paard is bijna perfect maar..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Mijn paard is bijna perfect maar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 13:43

Mijn paard is op 2 vingers te rijden, los in zijn lijf en heb eigenlijk nooit wat in mijn hand. Hij is heel duidelijk naar de ruiter, nooit gemeen maar hij laat het wel duidelijk merken als iets naar zijn idee niet goed zit! Zo begonnen we met het zadel; hij begon letterlijk te vluchten voor het zadel..dan verwacht je dat het dramatisch is! Dus ik schrok best..in mijn ogen de beste zadelmaker laten komen en ze zag het niet..op het oog lag ie prima! Maar hij vindt van niet zeg ik..dus ik erop..och nee zegt ze, het is niet noemenswaardig hoor maar hij klappert iets! Dus speciale onderlegger eronder..nog steeds was ie niet tevreden en werd het dus een nieuw zadel en toen was meneer tevreden!

Volgende 'probleem' hij was stug en wou niet los laten links, dat is niks voor mijn paard!! Stalgenootje kijkt; je bit hangt wel iets ongelijk...dus eraf en recht gehangen, paard tevreden en liep weer als een trein!

Maar mijn 'ergste' probleem is toch wel het plassen, hij plast alleen op stal! Ik zet hem daarom voor het rijden altijd nog weer een keer op stal..maar dan doet ie dus (meestal) niks..onder het zadel voel ik het meteen, niet los in zijn lijf en de handrem erop..ja hoor meneer moet plassen! Maar dit doet ie dus echt alleen als ie op stal staat (en niet met zadel op!!)

Je zou haast denken dat dit over een merrie gaat maar we hebben het hier over mijn lieftallige ruin! Ik zie hem er ook nog wel vooraan dat ie het plassen tegen me gebruikt, hij heeft een broertje dood aan het werk in de bak maar voor een hindernis doet ie alles en vergeet ie dus wel dat ie moet plassen. Hij plast ook bijna standaard op stal na het werk..

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:52

Ik heb hetzelfde met mijn paard. Hij wilt enkel plassen in zijn stal.
Het eerste wat hij doet na het rijden is een plasje.
Op wedstrijd moeten wij altijd een stal huren, want als meneer zijn plasje niet heeft kunnen doen, valt hij niet te rijden. Hij wordt dan super lastig.
1 keer hadeden we geen stal kunnen huren en heeft hij dan maar tijdens mijn proef zijn benen open gezet en een plasje gedaan in het midden van de ring :=

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:57

Manegepony waar ik op rijd doet dit ook altijd! Plast alleen in de stal.
Tijdens het rijden gaat er ook vaak de handrem op en laat hij merken dat hij moet plassen.
Na het werk staat hij nog half in de staldeur en begint hij al te plassen in de stal.

Re: Mijn paard is bijna perfect maar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:01

Plassen deze paarden niet in de wei? Echt alleen maar op stal? Typisch.. ach paarden hebben ook allen hun eigen karakter.
Mijn merrie poept bv altijd maar op 1 plek en in de stal altijd achterin. Ik zie daar enkel voordelen in!

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:48

Op de wei plast die van mij wel. Maar als hij thuis in de paddock staat, zal hij naar de stal wandelen om te plassen.
Hij weigert om het op de trailer te doen, ook al ligt er een berg stro.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:51

Mijn paardje plast ook niet onder het rijden, ook niet met het buitenrijden. Wel op stal, maar daarnaast ook in het land. Heb nog niet het idee gehad dat de pony onder het rijden moest plassen, komt misschien altijd wel net zo uit.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:52

mijn pony plast alleen maar op ''zachte'' stukken :P zoals een berm, stal, bak, of wei :P maar ze stopt echt dan meteen

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:55

Mijn paard gaat plassen als ik fluit.

Iedere keer als hij ging plassen ging ik fluiten.
Nu plast hij wanneer ik fluit.

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:58

Hmm dan zal ik hem gewoon een nacht in de bak laten staan, als hij moet moet hij toch? :o

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 20:59

doei schreef:
Mijn paard gaat plassen als ik fluit.

Iedere keer als hij ging plassen ging ik fluiten.
Nu plast hij wanneer ik fluit.

Geweldig _O-
Dat zou ik ook eens moeten proberen bij die van mij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 21:05

Dat fluiten werkt perfect, doen we met al onze paarden, ruinen gaat beter dan merries maar kan geen kwaad om te proberen.
In het begin elke keer gaan fluiten als ze plassen en later kun je fluiten voor je aan het werk gaat, meestal plassen ze dan maar wel op zachte bodem want sputteren hebben ze nog steeds een gruwelijke hekel aan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 22:31

Dan mag ik eerst weleens gaan oefen met fluiten :o (volgens mij) plast ie ook niet op de wei (nou ben ik niet de hele dag op stal natuurlijk) maar aan hem voel ik het meteen als ie moet plassen en dat is weleens frustrerend, dan denk ik: flapdrol doe dat dan vóór die tijd! Maar dat heb ik hem nog niet kunnen bij brengen *zucht*