Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Citaat:Mijn instructeur zegt dat ik door moet blijven gaan, dat ik haar niet moet laten winnen.
demi167 schreef:Je zou om het vertrouwen van haar/hem te winnen een join-up kunnen doen. Dit zou ik elke keer voor het rijden doen .....
Nou niet dus, bleek later toen een stel met een klein kindje langs kwam om te kijken hoe het met het paard ging. En die vertelden dat er wel eens iemand had opgezeten zo in het land. Niet stappen niets gewoon erop zitten. Dus ben wel benieuwd of je wel proef hebt gereden, of dat de vorige eigenaar er op reed dat jij zag. En vraag je vriendin eens wat er precies gebeurde en dat ze ook erg was geschrokken en moest gillen.... keesje90 schreef:Ik heb een cursus grondwerk gevolgd en ttouch, hier maak ik me dus geen zorgen over. Erg dominant is ze verder ook niet, aan de hand kan ik alles met haar doen, ook als ze iets dan een beetje eng vind, met vertrouwen en rustig haar eraan laten wennen doet ze uiteindelijk alles voor me.! Ze begint dan ook pas met flippen zodra ik haar een teken geef als ik er opzit om te gaan stappen. Als ik stap zeg, of mijn kuiten aanwon dan komt ze omhoog, en als er dan nog op zit gaat daarna haar kont in de lucht! Al kan ik je vertellen dat ik vanmorgen 2 voltes op haar heb kunnen stappen, zonder bok of steiger! Ze gaat dus ook wel degelijk vooruit, maar wel met kleine stapjes. Dit vind ik ook helemaal niet erg, ik geef haar alle tijd die ze nodig heeft om te wennen aan alle nieuwe dingen. Graag zou ik toch wat tips ontvangen hoe ik haar minder bang kan laten zijn met iemand op haar rug. Ik denk zelf dat ze erg geschrokken is van de eerste val..