Raar doen bij sommige auto's

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Azor_

Raar doen bij sommige auto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 12:31

Sinds een dik jaar heb ik een eigen pony van 6 jaar. Ik rij met hem veel buiten samen met vriendin(nen). Eerst was hij nergens bang voor en kon ik zo met hem op buiten rit. Hij is toen een keer geschrokken van een knal gele auto die heel hard voorbij scheurde, hij is daar heel erg van geschrokken(waarschijnlijk door de kleur en hoe hard hij mij tegemoet kwam) en toen begon het probleem elke auto die mij tegemoet kwam rijden draaide hij om en galoppeerde weer terug. Ik ben een dik half jaar bezig geweest met hem om dit weer beter te krijgen.. Nou het ging een stuk beter! Zo nu en dan ging ik al kleine stukje alleen op buiten rit!! Schrok niet echt meer van auto's en bussen als ik met een vriendin aan het rijden was (soms een keer dribbelen). Ik was super blij dat het weer goed ging en vertrouwde hem alweer veel meer! ik dacht van dit gaat de goede kant op!! En.. gister was ik op buitenrit en hij schrikt van een hond die uit de bosjes komt.. nja niks aan de hand.. kom ik iets later een auto tegen, hij doet zijn oren naar voren maakt zich groot en gaat er vandoor.. Hij vliegt gelukkig niet om en galoppeert terug maar hij rent nou vooruit! Het stomme is als hij voor de kar loopt doet hij dit niet.. en als ik met hem aan de hand loop over straat ook niet...
Ik ben er al wel achter dat ik de teugels niet te strak moet nemen want dan gaat hij zowiezo.. maar hij doet het nu ook wanneer ik met een los teugeltje rij!
(Bij vorige eigenaren kreeg hij het namelijk steeds voor elkaar om weer terug naar huis te mogen als hij lastig ging doen.. en dat is iets wat ik echt niet doe en wat hij bij mij ook niet voor elkaar krijgt!!)

Iemand een idee wat ik hier mee aan moet? Hij houd, als hij ergens van geschrokken is heel lang vol!

Hopelijk kunnen jullie mij tips geven;)

Pentax

Re: Raar doen bij sommige auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:35

Heb je iemand in je omgeving met een auto?
Mijn paard was helemaal niet gewend aan auto's en zo zijn we gewoon met de auto de wei op gereden (wel op een apart stukje zonder loslopende paarden).
Paard erbij gehaalt en om de auto heen gaan lopen, laten snuffelen etc. Later ook terwijl de auto langzaam rondjes reed, en ook laten wennen aan toeteren, deuren die open en dicht gaan etc.
Inmiddels kijkt hij als het om auto's gaat, nergens meer van op.

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:40

Inderdaad goed oefenen in een bekende omgeving... Erg veel meer kun je niet doen. Ik sleep poown-lief overal mee naartoe over het erf, ook als ik ff wat uit de auto ga halen ed. Kan ie meteen even snuffelen ín de auto. Schrikt ook nergens van bij auto's, dus zou zeker even kijken of je idd een auto t land oid in kunt rijden :)

Divaali

Azor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 12:43

Nou stil staande auto geeft hij niks om ook niet als je toetert ef de deuren dicht klapt.. Ook niet als ze van achteren komen.. Maar het is alleen als ze van voren komen.. Ik heb het idee dat het komt door de licht inval van de zon op de ramen..

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:50

Tsja, je zult hem dan toch op de een of andere manier moeten leren dat hij niet omver gereden wordt en das knap lastig...

Divaali

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:50

Kun je dit niet oefenen in een veilige omgeving? Misschien is je wei groot genoeg, of kun je een afgelegen weg vinden waar geen ander verkeer is.

Ik loop er dan persoonlijk het liefst naast, maar dat is maar wat je zelf fijn vind natuurlijk.

Wil je simpel wat geld verdienen met een paar muisklikjes per dag? :oo Het is geen snel rijk-word-garantie. :') Maar het is met wat geduld wél een héél leuk zakcentje! :j Klik HIER

Azor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 12:51

ja dat zou ik wel kunne oefenen.. maar als ik er naast loop is er eigenlijk nik saan de hand...

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 12:53

Ben jij zenuwachtig of gespannen in het verkeer?

Azor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 13:02

Nou sinds hij elke keer omdraaide en weg galoppeerde ben ik wel onzeker gespanne geworden ... maar nu het weer een stuk beter is geworden niet meer... en het vreemde is hij doet het niet bij elke auto.. Als hij geschrokken is probeer ik me daarna weer helemaal te ontspannen zodat hij dat ook probeerd..

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 13:05

Kan heel goed zijn dat jij toch ongemerkt bij elke vreemde of felgekleurde auto gespannen raakt, en dat daarom je paard daar ook vreemd op reageert.
Misschien kun je eens iemand anders, die niet weet dat hij kan schrikken van zulke auto's op hem laten rijden.
Als het dan niet meer gebeurt, weet je in ieder geval waar het probleem zit. (en kun je het dus oplossen).

Azor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 13:11

Jaa das wel een idee,, Alleen ik laat er niet graag een ander op rijden omdat ik bang ben dat ze er afvallen. want hij kan zo uit het niet zo een scherpe bocht maken en omdraaien,..Ben dan bang dat het helemaal mis is. maar ik ga het eens proberen .. :)

Azor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-10 18:32

iemand nog andere suggesties?

Nadadja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 09:52

Misschien omdat jij dacht dat het door de licht inval komt van de zon,
Als je met je paard bijv in de bak gaat staaan
je pakt een spiegel en zoekt de zon op zodat de zon in de spiegel schijnt,
en hem gewoon losjes aan een halstertouw houdt,
misschien leert hij dan dat dat licht helemaal niet zo eng is?

groetjes

Azor_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-10 19:47

Dat is wel een idee!! Dat ga ik eens proberen!! dank u!!

Iemanda nog andere ideeen??:D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie