Draver alleen maar hard in gallop

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Liiset_t

Draver alleen maar hard in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-10 19:22

hallo,
ik heb sinds kort een verzorgpaard, een draver
rijd gewoon fijn en luistert goed naar de hulpen ed.
bij het galloperen kan ze alleen maar hard, hard hard.
heeft iemand misschien een idee hoe ik haar langzamer
zou kunnen laten galloperen?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:38

Zal waarschijnlijk liggen aan niet rechtgericht zijn waardoor ze in de galop haar balans kwijt raakt. Ze nu langzamer laten galoperen zorgt ervoor dat de tact uit de galop gaat (als ze deze wel heeft)
Rechtrichtoefeningen gaan doen (zijn verschillende websites over een goed voorbeeld is de website van Marijke de Jong) en bijv. op lange paden gaan galoperen. Dus kilometers maken. Vooral niet veel bochtenwerk raakt ze de balans kwijt en gaat weer rennen, dus in de bak rechtrichtoefening in stap en draf en op lange paden galopoefeningen. Vooral veel geduld (dus maanden training).

BlixtsnabbBS

Re: Draver alleen maar hard in gallop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 19:42

Als ik mijn Dravermerrie rechtuit stuur gaat ze soms hard en soms niet. Als ze wel hard gaat dan helpt het vaak gewoon al om haar op de volte te zetten.

Pietje Bel, Saartje (Zonnekamp's Bryanna) en Blixtsnabbt Guld, mijn trots, mijn paardenvriendjes
Tobi en Teddy mijn kattenmopjes
Vive La Donder 15-05-2003 - 28-04-2010 Irish Fire 19-03-1997 - 25-05-2008 Charlie 26-04-2008 - 30-03-2011 Bloem 1-1-2002 - 21-1-2013 Rust zacht jongens

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:24

Dat is gewoon een balans probleem, gaat vanzelf over.
Probeer lekker veel rechtuit de rijden om de galop te verbeteren (in het bos oid). Gaat dat goed en kun je een beetje controle over de galop houden, dan goed oefenen met stelling en buiging! :j

Marene | M1+9 |

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:26

Longeren longeren longeren.... Heb zo een draver het netjes galopperen geleerd. Persoonlijk zou ik het gewoon even niet onder het zadel doen tot er wat meer rust in de galop zit, maar t is maar net waar t paardje het beste op reageert hoor :)

Divaali

ijssnuiver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:30

Dat komt inderdaad voort uit een stukje onbalans. Je kunt het beste gaan rechtrichten met dit paard(www.paardenbegrijpen.nl) en ga inderdaad op een lekker lang stuk galoperen, dan wordt de onbalans niet nog meer versterkt door de bochten en kun je toch wat galopwerk doen.

Holistisch paardentrainer, instructeur en cranio sacraal therapeut
www.holistischtrainer.nl

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:36

In dit geval kan ik alleen zeggen: oefenen oefenen oefenen en aan de gang gaan met de bovengenoemde tips. Oefening baart kunst!
*spreekt uit ervaring* :o

edit: en geduld blijven hebben, dit paard moet het leren te begrijpen en daar is tijd voor nodig, als jij ongeduldig wordt en te snel verbetering wil werk je het paard alleen maar tegen.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie