,Ik heb mijn paardje nu twee maandjes en op zich gaat het best wel goed. Het is een lieve maar best pittige merrie. Ik merk dat als ik iets meer van haar vraag dat ze dan best wel kribbig reageert. Het is heel gek, maar als ik haar voorwaarts wil rijden gaat ze juist langzamer lopen. En als ik haar een tikje geef dan bokt ze naar mijn zweep. Soms kan ze zelf een beetje grommen of zoiets. Omdat het me op een gegeven moment toch niet helemaal lekker zat heb ik er een fysio/osteopaat naar laten kijken. Die voelde in haar rug wel wat verhoogde spanning. De vraag was natuurlijk waar dit vandaan kwam. De vorige eigenaresse heeft haar ( behoorlijk strak) gereden met een hackamore, en de fysio denkt dat dit waarschijnlijk de reden is waardoor ze nu wat verhoogde spanning heeft. Ik ben dus rustig aan twee weken alleen maar aan het longeren geweest, in de tweede week afgewisseld met kleine stukjes rijden. En dan alleen voorwaarts neerwaarts. Nou het neerwaarts ging redelijk maar het voorwaarts viel weer niet mee. Nu een paar dagen geleden kwam de fysio weer naar haar kijken. Er was wel iets verbetering maar hij concludeerde nu dat het misschien ook wel een karakter issue was. En dat ze misschien gewoon wel niet wilde werken. En dat het probleem tussen haar oren zit en niet in haar rug. Als ze namelijk los is in de bak of op de wei staat dan kan ze echt zweven door de bak en is er niks aan de hand. Ik moet nu dus weer twee weken longeren, dit vind ik natuurlijk helemaal niet erg ( als ze echt last van haar rug heeft) , maar als het gewoon onwil is van haar kant dan baal ik er wel een beetje van.
Ik heb contact gehad met de vorige eigenaresse hierover en zij was ook bekend met het paardjes stakerige kribbige gedrag. Nu is eigenlijk mijn probleem dus, is het nu een rug probleem of zit het bij haar echt tussen haar oren en moet ik haar gewoon harder aanpakken???
Ps: zadel is ook nagekeken en dat ligt goed..
Alvast bedankt weer!!!
Groetjes Chantal

... Ik heb dan ook mijn lessen voorlopig even afgezegd.
) te kunnen praten en van diegene te kunnen leren