Sturen op buitenteugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Sturen op buitenteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-03 20:50

Ik heb erg veel moeite met het sturen op de buitenteugel, heb ondertussen wel door dat dit iets overdreven is, dat het ip op allebei de teugels moet gebeuren, met hulp van het binnenbeen, maar ik krijg een paard nog steeds niet geod de bocht door, heb heel erg de neiging om met de binnenteugel de bocht om te trekken. Ik probeer wel meer mijn buitenteugel te gebruiken, maar dat heeft of als effect dat ik enorme buitenstelling krijg (teveel misschien Verward ) of dat ik mijn hand over de hals doe...
Ik heb goed les, maar heb enorm veel fouten om op te lossen, had tot nu toe namelijk niet zo goed les (op 1 instructrice na), dus misschien dat jullie me op deze manier een stukje op weg kunnen helpen met dit probleem...
(ik rijd dus om de week priveles op manegepaarden en verder af en toe paarden van internet, rijd wel ong elke week...)

Nimber

Berichten: 26555
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 21:34

Eigenlijk is het heel makkelijk nml niet je buitenteugel gebruiken.
het enige wat je buitenteugel doet in een bocht is begrenzen dus op de plek houden en hooguit een ophouding in combinatie met het buitenbeen wanneer het paard teveel over de schouder loopt.

je rijd je paard vanaf het binnenbeen naar de begrenzende buitenhand en buitenbeen toe.Je drijft het paard dan van de binneteugel af die alleen van de hals gaat om aan te geven waar je heen gaat dus niet trekken of hangen aan de binnekant het enige wat je voor elkaar krijgt is extreme stelling, een gekanteld hoofd en een paard dat over de buitenschouder wegloopt

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 09:36

Kijk goed in de richting van waar je heen wilt en zet je lichaam ook die kant op. Dan hoef je maar weinig met je teugels te doen.