Schrikken en bokken .

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Priyanka

Schrikken en bokken .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 08:58

Heb 2 jaar geleden een paard van 14 jaar gekocht .Laten keuren en was goed .Is in de verzekering .
Nu blijkt tch dat het paard rechts achter niet zuiver loopt .De veearts is erbij geweest en kan niks vinden .

Ik heb kontakt gehad met een persoon die het paard bij de vorige eigenaar heeft bereden .Paard liep ook daar niet zuiver .Het zit niet direct in het been ,maar vanuit de lendene .

Tevens heeft hij een behoorlijk doorgezakte rug .Zowel bij het longeren als rijden is het paard erg schrikachtig en soms dynamiet .Hij knalt je van zijn rug af .

Volgens de vorige berijder is het paard over de 20 jr en zeker nu geen 16 jaar .
Er zijn geen papieren bij dus men kan alles vermelden .

OK ,wat ik zoek is een oplossing tegen het bokken en het schrikken .Misschien toch een fysio laten komn of..heeft het geen zin meer .Leeftijd /heeft het allang .

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:02

Je zegt het zelf al.
't Paard heeft een probleem in de lendenen, die heeft dus hardstikke last van zn rug dus ik zou hem zeker na laten kijken/behandelen.

Het zal zeker nut hebben, hier kun je echt niet mee doorrijden en dat probeerd je paard je ook te vertellen.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:05

osteopathie kan je al veel vooruit helpen, ik heb er in elk geval heel goede ervaringen mee!
Jammer dat je weer de zoveelste bent die misschien bedrogen is, met wat geluk kunnen jullie nog jaren genieten van elkaar.
Ik zou toch in deze volgorde werken: eerst door osteopaat laten onderzoeken en daarna rijtechnisch oplossen.

veel succes hé!

Quir

Re: Schrikken en bokken .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 09:31

Eerst eens een GOEDE dierenarts er naar laten kijken en het liefst één die zich verdiept heeft in de rug van het paard. Laat foto's maken van de rug, op die leeftijd is artrose in de ruggenwervels niet vreemd.

De dierenarts zal je wel vertellen wat je verder moet en kan doen, maar niet zomaar een osteopaat of fysiotherapeut laten komen. Zij kunnen nu eenmaal niet in het paard kijken en ik neem aan dat je eerst wilt weten wát er aan de hand is, voordat je weet ik wat niet allemaal probeert terwijl het helemaal niet kan werken.

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

Priyanka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-10 12:07

Daar heb je gelijk in .
Maar ik snap niet dat eind nov 2008 het paard goed gekeurd is met deze handicap .
Volgens de vorige berijder had di paard het al .
Paard heeft nooit zuiver gelopen .
(Dat hoorde ik 3 weken geleden) .

Vorig jaar heb ik door de onzuiverheid de veearts laten komen .Hij kon niks vinden .
Maar (Ik geen veearts)kan het duidelijk zien/voelen ,dat er iets niet goed is .

Gisteren was het ook nog duidelijk zichtbaar (rechtsachter ) .Niet zozeer het been ,maar vanuit de lendenen .

Het paard kan natuurlijk bokken door pijn .Hij doet het ook tijdens het longeren .
Daarbij komt dat hij erg schrikachtig blijft .

Paard heeft een doorgezakte rug .Maar goed...als hij daar geen last van heeft .Voor mij is het niet erg .

Is 9 jaar bereden door iemand die te zwaar is voor dit paard .Op een Barokke paard kun je nu eenmaal geen 100 kilo zetten .Niks fout om te rijden ,maar wel in het belang voor het dier .

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 12:12

Als het paard nooit zuiver heeft gelopen, vind ik het wel raar dat je er nu (na 2 jaar) pas er achter komt?

Edit: Lees nu dat je vorig jaar de DA ook hebt laten komen. Misschien een tweede DA er naar laten kijken?

Zijn er ooit foto's gemaakt? Ik zou zijn gewrichten en rug eens op de foto zetten, want ik vermoed ergens toch wel artrose (of spat).
Anders eens scans laten maken van de pezen, wie weet heeft hij een peesblessure gehad en is dat niet fijn genezen?

Odette van de Beekerheide drachtig van Strandgaards Mangold: 3 mei 2021 - *Volg topic*
Liberty van Equi Center

S_zanne

Re: Schrikken en bokken .

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:17

ben we benieuwd hoe het paard er uit zien.
Heb je een foto?

Ooit komt de dag, dat het terugdenken geen pijn meer doet maar alleen mooie herinneringen ophaalt.
<3 Cuba Libre S <3

MrBojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:21

suus_ schreef:
Je zegt het zelf al.
't Paard heeft een probleem in de lendenen, die heeft dus hardstikke last van zn rug dus ik zou hem zeker na laten kijken/behandelen.

Het zal zeker nut hebben, hier kun je echt niet mee doorrijden en dat probeerd je paard je ook te vertellen.

helemaal mee eens! niet zeggen hij is al oud, nakijken heeft geen nut meer. dan zou je er ook niet op moeten rijden.
misschien artrose rug/si gewricht of dergelijke? doorgezakte rug = grote kans op kissing spines, vaak heel pijnlijk.

dus: toch goed na laten kijken, en wie weet hebben jullie dan toch nog wat leuke jaren samen.

succes

MrBojangles

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie