Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

midgie schreef:IK ga met wolferus mee, gewoon een band opbouwen en vertrouwen in mekaar krijgen.
Je zou ook los en grondwerk kunnen gaan doen zo leer je mekaar ook heel goed kennen en dat zal het werken onder het zadel ook makkelijker maken.
Dat ze bokt en steigert bij de andere zegt meer over die persoon dan over het paard het paard geeft aan dat ze daar echt niet blij van word, die zal haar eigen rijstijl aan moeten gaan passen.
kimmie88 schreef:midgie schreef:IK ga met wolferus mee, gewoon een band opbouwen en vertrouwen in mekaar krijgen.
Je zou ook los en grondwerk kunnen gaan doen zo leer je mekaar ook heel goed kennen en dat zal het werken onder het zadel ook makkelijker maken.
Dat ze bokt en steigert bij de andere zegt meer over die persoon dan over het paard het paard geeft aan dat ze daar echt niet blij van word, die zal haar eigen rijstijl aan moeten gaan passen.
Dat hoeft niet altijd de reden te zijn. Misschien vraagt de verzorg(st)er meer als dat de eigenaar doet en doet dat de draver pijn in zijn lijf.
Bokken en steigeren doen paarden bijna niet zomaar. Vaak is er een reden voor.
(Pijn, angst, vreugde ed)

Flew schreef:Misschien is het iets als de eigenaresse helpt bij het rijden? Misschien weet zij waar het probleem zit. Nog even een kleinigheidje; een Draver is gewoon een ras en kan dus geen ex-Draver zijn.
Mousetimor schreef:Hebben wij ook het idee van. Wil nu eerst een goede band met haar opbouwen, en eventueel aan de longeerlijn en dat ik er dan op zit en dan kijken hoe ze dan doet..ik denk dat ze je gewoon zwaar aan het uitproberen is. omdat ze bij de eigenaar wel weet hoe ver ze kan doet ze dit dus niet meer. ik zal gewoon eerst indd. een band met haar gaan opbouwen en veel grondwerk ook.
Flew schreef:Misschien is het iets als de eigenaresse helpt bij het rijden? Misschien weet zij waar het probleem zit. Nog even een kleinigheidje; een Draver is gewoon een ras en kan dus geen ex-Draver zijn.
bijdehandje1 schreef:TS, hoe groot is dit paard en hoe groot ben jij? Hoe is de bouw van het paard, hoe is jouw bouw? En wat doe je kwa teugelvoering? Rij je met aardig wat teugeldruk, of juist niet? Kun jij een paard louter op je zit rijden?
Ex-dravers bestaan niet, en een draver is geen volbloed.
Verder zijn ze extreem slim. en meestal erg koel in het hoofd.
Uitproberen doen ze allemaal. Draver-eigen.