door de hals heen rijden

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Shaggy09

door de hals heen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 10:21

ik ben pas 10 jaar en ik krijg mijn pony alleen met hulpteugels in de krul en heel soms zonder
alleen andere krijgen m wel door de hals maarja hun zijn allemaal groter ;(
help je me?

xxx

JM :#

_Yasmine_

Re: door de hals heen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:29

lekker wachten met dit soort dingen vragen :j
dat soort dingen komen vanzelf als jij en je pony er aan toe zijn!
lekker blijven lessen en dan komt het vanzelf

heathfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 10:33

ik ga mee met _yasmine_
je bent nog jong, dus je hebt nog heel lang te leren ;)

But I swear I won't forget you,
Oh if my voice could reach back through the past,
I'd whisper in your ear,
Oh darling I wish you were here. <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:07

in je ander topic vertel je dat je je pony nog niet kunt sturen
dus, neem veel les en leer eerst je paardje sturen ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:45

Lieshorses schreef:
ik ben pas 10 jaar en ik krijg mijn pony alleen met hulpteugels in de krul en heel soms zonder
alleen andere krijgen m wel door de hals maarja hun zijn allemaal groter ;(
help je me?

xxx

Ben je nou 10 of 13 (in je profiel ben je 13)
Je moet NOOIT je pony in een krul trekken, en al helemaal niet door middel van hulpteugels...
Als je pony ontspannen rijd gaat dat namelijk vanzelf.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 11:50

waarom moet je pony in de krul lopen, als je het simpelweg nog niet kan? om dat iedereen met de pony in de krul loopt? omdat Anky dat ook doet? als je pony en jij plezier hebben en je pony ontspannen is, dan is het toch goed? ik zie liever een ontspannen pony dan een 'krul'pony. lekker voorwaards rijden van achter en je handen mooi stil houden, dan ontspant je pony, al het goed is, en kunnen jullie samen mooi wezen :P

we moesten ons schamen!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 17:32

ja ik kan mijn pony wel sturen ofzo en ik kan ook wel heel goed rijden! alleen mijn pony is echt het probleem want ik reed ook heel vaak op oudere of andere pony s een wedstrijd ofzo en toen werd ik heel vaak 1e of 2e

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 17:34

maar door de krul hoeft ook niet echt alleen ik moet er wel controle over hebben vind ik maar ik heb gisteren zow goed gereden ik kreeg m door de krul en als ik toen meezu doen aan de clubkampioen schappen van de ponyclub zou ik echt zeker weten eerste worden dat zegt ook iedereen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-10 17:36

mn pony wil me wel soms uitproberen het is een arabierxnew forest 11 jaar en 1.45m een ondeugende ook!

Almeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 18:17

Je zegt het zelf, je wil je pony in de krul en dat dan nog met behulp van hulpteugels. Ten eerste, als je pony in een mooi krulletje loopt met weggedrukte rug is dat heel slecht voor hem, dus laat hem eerst nageeflijk worden, dan kan je hem wat ronder vragen. Eerst ontspanning en actief lopen van zijn kant. Ten tweede, haal alsjeblieft die hulpteugels eraf, die trekken je pony in de krul maar dit wil nog niks zeggen om bovenstaande reden. Ten derde, sorry dat ik het zeg, maar ik vind jou nu niet bepaald als een erg goede ruiter overkomen... Als je het hebt over pony's in de krul laten lopen... Dit is niet gemeen bedoelt hoor ;)
Je kan trouwens ook perfect controle hebben zonder dat krulletje, staat los van elkaar.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:55

Lieshorses schreef:
ja ik kan mijn pony wel sturen ofzo en ik kan ook wel heel goed rijden! alleen mijn pony is echt het probleem want ik reed ook heel vaak op oudere of andere pony s een wedstrijd ofzo en toen werd ik heel vaak 1e of 2e

Je zecht dat je heel goed kan rijden? Waarom moet je dan met hulpteugels je pony naar beneden rijden? Ik vind dat je pas goed kan rijden als je zonder hulpmiddelen je pony mooi ontspannen en gedragen kan laten lopen. Je moet je pony niet in de krul willen rijden, je moet je pony ontspannen willen rijden. Als je hulpteugels gebruikt om je pony in de krul te trekken vind ik dat je geen pony verdiend. Ik ben ook geen tobruiter, maar weet wel hoe je de juiste aanleuning krijgt :)
Miss kom ik wat bijdehand over, maar dit is mijn kijk op de zaak.

we moesten ons schamen!

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:58

Lieshorses schreef:
maar door de krul hoeft ook niet echt alleen ik moet er wel controle over hebben vind ik maar ik heb gisteren zow goed gereden ik kreeg m door de krul en als ik toen meezu doen aan de clubkampioen schappen van de ponyclub zou ik echt zeker weten eerste worden dat zegt ook iedereen

Je bent er wel heel erg van overtuigt dat je heel goed rijd hè?

we moesten ons schamen!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:54

Je hebt het maar over jezelf en over hoe goed je bent, maar meisje je hebt nog veel te leren en zo te lezen hebben de mensen die jou steunen ook niet echt heel veel verstand van paarden, want een paard trek of rij je niet in de krul, leer een ding een krul bij een paard is een heel fout woord en nog fouter als je hem erin trekt.
Je bent nog heel erg jong en miss heel verstandig om eens wat meer over paarden te gaan lezen en je ouders vragen of ze een goeie instructrice voor je willen zoeken, want je hebt nog een hoop te leren en als je echt zo goed ben als je zegt kun je ook nog veel beter worden , maar dan ook op een manier die voor de pony ook fijn en leuk en pijnloos is.
Want neem aan dat je op paardrijden ben gegaan omdat je paarden lief vind?
Waarom wil je hem dan pijn doen?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:01

dit is dus echt zo'n penny-topic.
Meisje, je moet eerst naar het welzijn van je paard kijken.
En als je zelf zo heel goed kan rijden, waarom loopt je paard dan niet ontspannen? In de 'krul' rijden moet niet..
zie het verschil:

in de 'krul':
Afbeelding

en aan de teugel:
Afbeelding

het verschil is dat bij het 1e paard gedwongen wordt, en dat paardje lijdt pijn en bij het 2e paardje komt het vanuit de ontspanning ;)

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:03

en het is niet door de krul ;)
het is aan de teugel, door de hals en in de krul.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 08:15

Nee ik wil m niet echt in de krul maar gewoon niet allemaal met zn hoofd naar boven want dan heb ik gewoon geen controle over hem!

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:21

Lieshorses schreef:
Nee ik wil m niet echt in de krul maar gewoon niet allemaal met zn hoofd naar boven want dan heb ik gewoon geen controle over hem!

waarom zal je dan geen controle over hem hebben, mijn paardje liep ook het eerste jaar alleen maar met zijn hooffie in de lucht, en hij gaat langzaam aan steeds meer me hand vertrouwen.
het is gewoon onzin dat je dan geen controle hebt..
als je hem alleen maar naar benee wilt omdat je hem niet kan houden dan is dit paardje gewoonweg te sterk voor jou!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 08:24

ja nu doet hij het ook wel wat minder
maar mijn lerares zegt hij moet vertrouwen in je handen krijgen ofzoiets.

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:40

Hoe lang heb je die pony nu al? En hoe lang rijd je al?

Als je geen kontrole hebt, gaa daar dan eerst aan werken, en daarna pas mooi willen rijden! Toen ik 8 was reed ik op een Shetlander wedtrijden op de pony club, ik won heel vaak, maar mijn pony liep altijd met zijn hoofd in de lucht. de anderen hadden de pony's wel naa geeflijl, maar omdat ze niet ontpande zag het er niet mooi uit. Als je het zo goed wil doen voor een jurie moet je m niet in de krul trekken. Je jurie wil een team zien, niet een gemene ruiter en een ongelukkig paard. En in de B letten ze niet eens op of je pony wel mooi in de 'krul' loopt.

we moesten ons schamen!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:41

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten