Te diep lopen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Lotusbloemm

Te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-10 10:12

Ik begon bij t discussie forum over de gevolgen van het "te diep lopen."

Even wat info: (foto op profiel, maar is niet echt een goed voorbeeld van het diep lopen, ik kies natuurlijk wel een goede foto voor op mn profiel :P)
Paardje loopt graag diep, liefst al meteen zodra er contact is met t bit.
Is niet zwaar in de hand, wel contact (niet achter de teugel)
Is ontspannen
Stelling buiging gaat "soepel"
Voor t been

Ik ervaar alleen echt een probleem in de galop (heeft een krachtige galop met vooral veel voorbeen werk en doet achter te weinig) en valt dus snel uit elkaar. Dit is denk ik toch een gevolg van dit diep lopen..of toch dat van achter naar voren?..

Nu is mijn vraag hoe krijg ik dr meer opgericht? Ze heeft bij het "bij elkaar rijden/sluiten" namelijk snel de neiging een beetje "ondersteboven" of "opgekropt" te lopen zeg maar.. en ze begint vanuit zichzelf eigenlijk al van "voor naar achter" ipv andersom, als het ware. Maar beginnen te rijden met t hoofd omhoog is lastig, die tussen weg naar te nageefelijke blijft moeilijk.

Instructrice zegt overigens: tegen de stille hand aan laten lopen en meer been erbij. (van achter naar voren)
Wat ik zelf ervaar is dat overgangen goed helpen maar dat t stiekem lekkerder rijdt als ik de teugels wat langer laat en dr lekker dr (te diepe) houding laat aannemen, maar dat is natuurlijk gewoon gemakzucht..

Pfiew, dat was m..

Afbeelding

midgie

Re: Te diep lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:32

Zo op de foto te zien hangt ze erg op je hand en valt daardoor ook op de voorhand, wat je zou kunnen doen is zelf wat meer gaan zitten, , dus meer op je zit gaan rijden en niet te veel met je handen willen doen, ze loopt ook achter de lood lijn, je zou eens kunnen proberen om het binnen achterheen op te pakken met je zit , wat meer buiten teugel geven en spelen met je binnen teugel, kijken of ze zo je hand wil volgen en haar neusje wat meer eruit laat komen.
Opzich komt het buitenbeen mooi naar voren maar het binnenvoor been blijft te lang staan, die komt onder jou door.
Probeer je zelf ook wat meer op te richten , je kijkt te veel naar beneden.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 02:59

Ik sluit mij aan bij midgie.

Mocht het probleem zich alleen of erger voordoen in de galop, laat de galop dan even zitten. Probeer eerst een mooie arbeids stap en draf waarbij je paard niet te diep loopt.
Van achter naar voren drijven en 'tegenhouden' van voor.

nicky_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:02

probeer hem ook voorwaardser te rijden en weer terug te nemen.
kijk zelf ook vooruit en omhoog, dan ga je ook van zelf meer zitten.

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:34

Ik sluit me ook aan bij midgie.

Do not follow where the path may lead,
Go instead where there is no path, and leave a trail!

♥♥♥

lemon71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 16:36

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn paardje dus lees lekker mee ;-)

mijn TIMMIE maakt : de liefde sterker, - de dagen langer, - de nachten korter, - het huis vrolijker, - het verleden vergeten, en de toekomst waard om voor te leven

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie