Even wat info: (foto op profiel, maar is niet echt een goed voorbeeld van het diep lopen, ik kies natuurlijk wel een goede foto voor op mn profiel

Paardje loopt graag diep, liefst al meteen zodra er contact is met t bit.
Is niet zwaar in de hand, wel contact (niet achter de teugel)
Is ontspannen
Stelling buiging gaat "soepel"
Voor t been
Ik ervaar alleen echt een probleem in de galop (heeft een krachtige galop met vooral veel voorbeen werk en doet achter te weinig) en valt dus snel uit elkaar. Dit is denk ik toch een gevolg van dit diep lopen..of toch dat van achter naar voren?..
Nu is mijn vraag hoe krijg ik dr meer opgericht? Ze heeft bij het "bij elkaar rijden/sluiten" namelijk snel de neiging een beetje "ondersteboven" of "opgekropt" te lopen zeg maar.. en ze begint vanuit zichzelf eigenlijk al van "voor naar achter" ipv andersom, als het ware. Maar beginnen te rijden met t hoofd omhoog is lastig, die tussen weg naar te nageefelijke blijft moeilijk.
Instructrice zegt overigens: tegen de stille hand aan laten lopen en meer been erbij. (van achter naar voren)
Wat ik zelf ervaar is dat overgangen goed helpen maar dat t stiekem lekkerder rijdt als ik de teugels wat langer laat en dr lekker dr (te diepe) houding laat aannemen, maar dat is natuurlijk gewoon gemakzucht..
Pfiew, dat was m..