Mijn paard gaat hangen

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

illie_1990

Mijn paard gaat hangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-10 17:59

Tijdens het rijden gaat mijn paard tegenwoordig hangen in mijn teugels/handen.
Ik rijd hem nu al ongeveer 2,5 jaar. Ik had hiervoor nooit problemen met hem.
Sinds een maandje of 2 blijft hij maar hangen als ik aan het rijden ben.
Ik heb niks veranderd aan het trainingsschema of nieuw zadel/hoofdstel enz.
Alles is gewoon hetzelfde gebleven.
Ik rijd mijn paard nu met een dubbel gebroken watertrens bit.

Ik heb al gehoord via via om een ander bit of hulpteugels uit te proberen.
Ik heb eens gekeken in de ruitersportzaak voor deze nieuwe spullen.
Het viel me op dat andere bitten best prijzig zijn. Aangezien ik niet weet hoe mijn paard erop gaat reageren vind ik dit te duur om zomaar even uit te proberen.
Het is namenlijk toch wel een gevoelig beestje. Op iets nieuws reageert hij meestal erg heftig!

Heeft iemand van jullie misschien tips hoe ik dit kan oplossen/aanpakken??

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:06

Het klinkt een beetje flauw, maar als je een paard al 2,5 jaar rijdt mag er wel vooruitgang te zien zijn. Als het achteruit gaat en je paard steeds meer en meer gaat hangen doe je toch zelf iets niet goed met je trainingen.

Het kan zijn dat je je paard niet actief genoeg rijdt, van achter naar voren dus. Heb je zelf niet een te strakke hand?

Hoevaak les je en heeft je instructeur je niet kunnen vertellen waarom je paard het doet en hoe je het zou kunnen verbeteren? :)

Ik blog :D KLIK!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:22

Vaak is het een logisch gevolg van de activiteit vanuit het achterbeen.
Dus als je paard gaat hangen in je hand loopt ie van het achterbeen af waardoor die dus steun gaat zoeken in jou hand (dus niet genoeg actief vanuit achter, waar de 'motor' zit).