Balans vinden

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xjenniifer94

Balans vinden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 09:55

Hallo allemaal :)

Ik rijd sinds kort een jonge merrie van 3 jaar, die nog wat moeie heeft met haar balans. Wat zijn goede oefeningen om haar ermee te helpen die balans beter te krijgen/vinden? Ik dacht dat dingen als figuren rijden, en veel overgangen maken zou helpen. Klopt dat? En zouden er meer dingen kunnen zijn die ik met haar kan oefenen?

Groetjes Jennifer

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 09:59

Vooral ook veel de binnenhoefslag pakken met rijden ;)

!!!...12 mei 2017 is 'Isn't She Special' (I'm Special De Muze x Orame x Zeus x Nimmerdor) geboren...!!!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:01

ook vaak van hand veranderen en recht lijnen lopen??

naambordjes

Re: Balans vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:02

Ik moet met mijn jonge paard veel binnenhoefslag rijden, veel rechte lijnen zodat het paard op eigen benen gaat/blijft lopen en niet gaat plakken aan omheining.
Af en toe eens een volte links/rechts en vooral veel overgangen worden ze sterker van.

http://www.kfa-naambordjes.com Onze nieuwe website! kijk snel!!!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:07

ga samen met je instruktie aan de slag om je paard recht te richten, dit doe je idd door wendingen te rijden en overgangen te rijden. daarbij is het belangrijk dat je paard ontspannen en voorwaarts loopt en de ruimte krijgt om op eigen benen te lopen,dus niet gaat hangen aan je hand-op de voorhand lopen of te hard doordenderd-van achterhand afloopt.
het is het allereerste begin van je basis africhting en die zal altijd nodig zijn tot en met ...?
je paard moet leren lopen in horizontaal evenwicht. en de voor en achterbenen in hetzelfde spoor te plaatsen ga maar s aan het begin van een hoefslag staan en kijk hoeveel paarden scheef lopen ;)

nee ik heb geen dyslectie, wel autocorrect!!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:44

Lekker samen km's maken buiten.
Gewoon simpel rechtdoor (wel opletten dat je je paard recht gericht rijdt)
Juist door dat simpele, gaan ze op hun eigen benen leren lopen en hun balans vinden met een ruiter erop.
En kan dan op heel onstpannen manier, zonder dat je elke 40 of 60 m een bocht tegenkomt, waarbij hij weer uit balans raakt.

Uiteraard ook bakwerk, maar ik ben gek op simpel buiten.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 10:45

Inderdaad wat Sjolvir zegt, lekker lange rechte lijnen maken, mooi buiten zodat 'ie niet stiekem steun bij het hek kan zoeken. Krijg je bovendien een makkelijk paard van later, niet zon bakmiep.

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:08

In de bak vooral de binnenhoefslag pakken en overgangetjes in tempo rijden. Vaak lopen ze beter als je een beetje "gas" geeft.
Verder idd lekker naar buiten en flinke stukken rechtdoor rijden. Succes!±

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie