over de schouder galoperen?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

silvericathy

over de schouder galoperen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:49

Hallo,

ik had laatst in de les een paard waarvan ze zeiden dat hij over de schouder galopeerd ofzoiets, nu is mijn vraag wat betekend dat eigenlijk?

❤️KODA&PACO❤️

kleinvosje
Blogger

Re: over de schouder galoperen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:53

Waarschijnlijk dat hij over de buitenschouder wegvalt bij een volte? Oftewel, hij maakt de volte groter dan jij wilt.

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 15:11

das raar, want ik moest hem juist groter maken paardje viel beetje naar binnen toe zegmaar..
owja, van die gene die les gaf moest ik het paard in de rechtergalop na links laten kijken dat vond ik nogal raar, meestal moet je paard dan toch naar rechtskijken? we moesten op de volte galoperen...lesgeefster was trouwens een stagiere die daar rondhuppeld en dus afentoe eens les mag geven.

❤️KODA&PACO❤️

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:13

Als je op de volte galoppeert kan je paard over de binnenschouder wegvallen. Dit kun je dan wel eens corrigeren door wat contrastelling te vragen.

After Midnight: Springen B+25/L Dressuur B+19/L1+10/L2+4 & SGW B+8/L+5

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 15:17

ow ok...begint me nu een beetje duidelijk te worden.
alleen, voordat ze erover begon zat ik dus in galop op de volte en paardje had netjes rechtergalop en stelling maar niet teveel was wel mooi rond aan het galoperen zeg maar..en viel niet naar binnen of naar buiten toe maar deed presies daar galoperen waar ik het wilde, dus vond het beetje raar dat ik opeens iets heel anders moest gaan doen want toen viel paardje eigenlijk pas naar binnen toe..had ook het idee dat hij niet fijn galopeerde toen, kon bijna niet meer fatsoenlijk op de volte galoperen...

❤️KODA&PACO❤️

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:19

Contrastelling vind ik niet de manier om het naar binnen vallen op te vangen. Misschien wil het wel eens helpen maar ik heb het nog nooit meegemaakt.

Stelling, buiging en voor je binnenbeen naar buiten. Zorgen dat je zelf in balans zit. Buitenteugel voor begrenzing niet voor sturen.

Zo heb ik het altijd geleerd en doe ik het al jaren.

Life is short....SMILE while you still have teeth!

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 15:26

wat jij zeg Miepie, dat was ik dus idd aan het doen totdat ze kwam zeggen dat ik de buitenteugel strakker moest pakken enz, maar gelukkig heb ik normaal les van iemand anders die dat niet zegt dus voor een lesje kan het geen kwaad.

❤️KODA&PACO❤️

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 15:37

Als ik je verhaal zo lees, dan zou ik het denk ik niet oplossen door buitenstelling te nemen.
Wel opletten dat je je buitenteugel eraan houdt en niet naar voren steekt.
Zet je paard voor je binnenbeen naar buiten en let er eens op of je zelf in de rechtergalop niet naar binnenvalt.

Every man must decide whether he will walk in the light of creative altruism or in the darkness of destructive selfishness.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-10 06:06

@jps: over dat laatste, hoe kan ik dat het beste doen dan?
lijkt me wel interessand namelijk om te weten :D kan ik er extra op oefenen

❤️KODA&PACO❤️

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 11:21

Contrastelling lijkt me zeker niet goed. Probeer eens om juist overdreven naar binnen stelling te vragen op de volte, je paard
zal dan waarschijnlijk de neiging krijgen om over de buitenschouder weg te vallen. Door dit af en toe te doen kan je hem corrigeren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie