Zit probleem

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

sorsie

Zit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:01

Hallo,
ik heb met het rijden dat ik helemaal achterin het zadel ga zitten. Naast het feit dat het er belachelijk uitziet is dit natuurlijk ook niet fijn voor het paard.
Heeft iemand tips voor mij zodat ik minder met mijn achterwerk achterin het zadel zit :o

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:22

Past het zadel voor jou wel qua zitmaat?
En past het op je paard? Helt het niet achterover?
Als dit niet zo is, is er grote kans dat je vanzelf achteraan in het zadel gaat zitten.
Laatst bijgewerkt door unicorn_kiss op 07-09-10 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:48

unicorn_kiss schreef:
Past het zadel voor jou wel qua zitmaat?
En past het op je paard? Helt het niet voorover?
Als dit niet zo is, is er grote kans dat je vanzelf achteraan in het zadel gaat zitten.

Qua zitmaat moet ik misschien een maatje groter nemen (ben druk bezig met afvallen), maar ik weet niet of de merrie dat kan hebben.
Ik heb het op verschillende zadels, bij een veelzijdigheidszadel heb ik het wel erger dan bij een dressuur zadel.
Ik zal even een foto zoeken waarop je het kunt zien :P

DiamondHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:48

Waarschijnlijk ligt jou zadel juist achterover, je benen zullen naar voren gaan met het staan bij lichtrijden en als je "neerkomt" zal je te ver achter in het zadel landen! Voor een tijdelijke oplossing zou je een schuine zadelpad kunnen gebruiken of gewoon een opgevouwen handoekje aan de achterkant onder je zadel proberen!
Maar ik zou zoiezo een zadelmaker het geheel na laten kijken! ;)

*Goed rijden kan je niet kopen, je moet het jezelf moeizaam eigen maken*
**Wilma NMK 2006 Elite/Sport v. Koss x Cabochon**
**Lavita DH v. Dream Boy x Koss **

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:51

Afbeelding

Nu is op deze foto sowieso mijn houding niet goed :o , maar ik koos deze zodat het duidelijk zichtbaar is wat ik bedoel.
(eigen commentaar op deze foto, véél te streng met de hand, benen niet naar voren steken en tenen naar binnen gedraaid houden)

sorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-10 13:53

DiamondHorse schreef:
Waarschijnlijk ligt jou zadel juist achterover, je benen zullen naar voren gaan met het staan bij lichtrijden en als je "neerkomt" zal je te ver achter in het zadel landen! Voor een tijdelijke oplossing zou je een schuine zadelpad kunnen gebruiken of gewoon een opgevouwen handoekje aan de achterkant onder je zadel proberen!
Maar ik zou zoiezo een zadelmaker het geheel na laten kijken! ;)

Dat zou het inderdaad wel kunnen zijn, het is niet mijn eigen paard en ook niet mijn eigen zadel, maar ik ben op zoek naar een zadel voor haar ;)

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 13:56

Wat ik er aan zie, is dat dit zadel gewoon veel te klein is. En dat heeft niet met jouw omvang te maken, ik zie niet iemand die te dik is, maar met de lengte van jouw benen.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:01

Je zadel is aan de kleine kant, dat is voor mij duidelijk. Voor de rest ben ik het met Daimondhorse het eens ;)

Oh en je bent niet dik. Een mooie vrouw met pak ;)

Nothing is less in our power than the heart, and far from commanding we are forced to obey it. ♥

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:04

Je zadel is inderdaad aan de kleine kant. Dat kan veel problemen veroorzaken in je zit.

Dus.....

unicorn_kiss

Re: Zit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:07

Ik bedoelde inderdaad achterover ja
Het zadel mag inderdaad een maat groter

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:09

Wat voor zadel is het? Op t eerste oog lijkt t me een belabberd zadel met weinig goede steun.

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 14:11

Wel knap, dat je dat kan zien. Ik zie het zadel bijna niet, omdat het bijna helemaal bedekt is door de ruiter.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie