ALLES is eng

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kossmerrie

ALLES is eng

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 15:26

ik heb een merrie, een arabo fries van 11 jaar.
maar ze vindt echt alles eng. Als je buitenrijdt schrikt ze van alles of ze lopot gewoon achteruit en dan gaat ze alleen vooruit als je haar aan het touw neemt. Ik heb een half jaar lang elke dag aan de weg gelopen en het heeft echt niks geholpen.
heeft iemand misschien een idee.

Balou_k

Re: ALLES is eng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:26

Schriktraining doen ?

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Dakota 20-03-2014 + Grace 06-06-2018 + Bubbles 28-06-2013 +

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:28

straal je zelf wel zekerheid uit naar het paard?
als jij ook gaat kijken naar waar het paard van schrikt, denkt dat paard, zie je wel mijn baasje vind het ook eng! en gaat hij er juist niet langs

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 15:39

ik ben juist helemaal niet bang ofzo. Ik rijdt haar wel echt met zekerheid en ikzelf kijk alleen naar het paard zelf en niet naar de omgeving of naar wat ze eng gaat vinden. ik heb wel eens schriktraining gehad. heeft ook niks geholpen.

mknuvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:42

een paar keer aan het lijn erdoorheen lopen dat ze eraan gewent raakt. drijf je haar wel genoeg door?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:43

Paarden die alles eng vinden zijn juist de beste paarden :)
Ze weten niet waarvan ze moeten schrikken, dus letten ze heel goed op de ruiter. Problemen komen pas als paarden het verschil kunnen zien tussen heel eng en iets minder eng, dan springen ze weg ;)

Het kan alles zijn, of jij straalt toch onzekerheid uit, misschien is het verzet, misschien vertrouwt ze je niet, who knows. Vanaf een computer is het moeilijk te bepalen.

kossmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 15:46

als ze iets eng vindt loop ik er een paar keer langs heen, maar als je later terugkomt schrikt ze weer. Dit is altijd zo. En ze let juist niet op mij. dat wil ik juist, maar als ik haar aanspoor ofzo blijft ze maar op de omgeving letten en niet op mij.

Als ik thuis in de bak rijd, we hebben alleen een bui9tenbak, dan schrikt ze ook steeds in de zelfde hoek, hoevaak ik haar erook terugzet en er langs heen loop.

SnowY4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:43

Wat ik zelf met die van mij heb gedaan voordat ik begonnen ben met rijden en ook in het begin is gewoon allerlei gekke dingen opzetten in de rijbak.
Tonnen, kapstok met een fel gele regenjas, papierenzakken op de grond, plastic op de grond, rammelende dingen, flag, paraplu, maak het maar zo gek mogelijk.
En ga er langs en doorheen lopen met je paard. Desnoods laat hem over dingen lopen zoals plastic of papierenzakken.
Heeft bij mij goed geholpen :)

''Destiny is not a matter of chance; it is a matter of choice.
It is not a thing to be waited for, it is a thing to be acheived
''

Gulliver <3 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=62335361#p62335361

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:45

Helpt het als er een ander rustig paard mee naar buiten gaat? Dan kan ze van dat andere paard de zekerheid krijgen dat het allemaal niet zo eng is buiten en daarvan leren. Als je dit veel doet en dan weer een keer alleen gaat verwacht ik dat je paard wel rustiger zal zijn.

rust zacht lief zusje van me, 2011

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:47

Jij vindt dat je met zekerheid rijdt...

xriannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 18:56

Ik denk dat jij op je paard zit zo van 'oke, daar kan ze van schrikken en daarvan..' en je paard voelt dat vaak aan.

ik zou zeggen als ze schrikt gewoon extra vaak erlangs rijden, desnoods even er op af als dat lukt..
en als het in de bak is bijvoorbeeld met stelling naar binnen erlangs rijden, zodat je haar bezig houd.

nl_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 20:03

gewoon zelf proberen te ontspannen ,want jij spant aan als zei iets ziet en als jij probeert ontspannen te blijfen en lekker tegen je paard praten gaat het vanzelf wel beter!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie