Jonge ijslander rennen bij aangalopperen!!

Moderators: Apple, Nicole288, C_arola, Coby, Dyonne, Pistasche

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

angelica2

Jonge ijslander rennen bij aangalopperen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 10:47

Hoi Heeft iemand tips?????
Mijn jonge ijslander gaat aan de kletter bij aangalopperen verder doet hij het ok inmiddels ik krijg hem na een halve volte wel weer terug maar het is echt een vervelende gewaarwording.
We rijden veel overgangen en hij doet dat ook superbraaf........................ik heb verschillende jong paarden zadelmak gemaakt en ingereden maar dit nooit tegengekomen wel wat versnellen ivm balans maar dit niet .
Heb ook les gehad en het zadel nageken paardje mankeert niets in rug etc zadel past perfect.
Les juf zegt dat hij supersensitief bij rennen mezelf lichter maken en hem terugnemen gelijk dat gaat wel wat beter maar het gevoel blijf ik enorm vevelend vinden.
Hopelijk is er iemand hier die het kent en heeft iemand ook goede tips.
Bvd Angelica

Als je niet weet waar je naar toe gaat, bereik je altijd je doel.

http://caviastaldeelsakker.come2me.nl

HippoLogic

Re: Jonge ijslander rennen bij aangalopperen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:27

Kent hij het stemcommando voor de galop? Hoe reageert hij aan de longe als hij moet aangelopperen? Reageert hij dan vooral op lichaamstaal of op stemcommando?

Wanneer hij goed (beheerst én netjes op commando) kan aangalopperen aan de longe kun je hem voor het galopperen misschien eerst aan de longe laten zodat hij niet te snel gaat en kan leren balanceren met een ruiter.

Galoppeert hij met een ander ook zo wild?

angelica2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 16:46

Hoi aan de longe geen probleem het is een supergevoelig paardje en ik durf er zomaar niet iemand op te zetten .
We hebben wel normaal gegallopeerd hoor samen maar ik vraag misschien nog wat te veel van hem.
Stem kommanda doet hij goed en ik vrees dat het puur balans is dus misschien rustiger opbouwen maar goed ik ben heeel rustig met hem bezig.

Vijfgangers hebben zoie zo vaker iets of wat moeite met de galop maar hij reageerd echt lichtelijk panisch wat mij dan weer niet echt rust geeft zeg maar.
Ik zal komende weken meer trainen met galop met longeren en hem dan aan de longe miemand vast laten houden met dezelfde stemcommando's aanlaten galloperen als met het rijden.

Bedankt voor het meedenken!!

Als je niet weet waar je naar toe gaat, bereik je altijd je doel.

http://caviastaldeelsakker.come2me.nl

HippoLogic

Re: Jonge ijslander rennen bij aangalopperen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 07:39

Succes!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie