Weet niet meer wat ik moet doen....

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

mariskalaan

Weet niet meer wat ik moet doen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-10 18:35

Hallo,

Ik rij nu al 5 jaar op een paard. Schat van een beest. Alleen tijdens het rijden zie ik het allemaal niet meer echt zitten.
Op het begin was het nog een beetje aanlummellen. Gewoon gaan met de banaan, nog niet echt serieus. Wel lekker aan de gang maar niet echt dressuren.
Maar ik ben nu al ruim 2 1/2 jaar echt serieus bezig met dressuren, maar ze wil gewoon niet ontspannen in het lichaam.
Heb al meerdere bitten gebruikt, heb al van 3 verschillende mensen les gehad, heb een nieuw zadel, heb een keer enorm lang met een lang teugeltje gereden maar niks helpt.
Ook is ze al volledig nagekeken dus dat kan het niet zijn.
Er zijn momenten in de stap dat ze lekker ontspant en aan het teugeltje gaat, maar zodra ze wat ziet of ik wil met haar draven, spant ze zichzelf aan ( voornamelijk haar nek) en is er niks met haar te bezeilen.
Dan pakt ze ook enorm het bit vast terwijl ik helemaal niet trek of zelf aanspan (probeer zo ontspannen mogelijk te zitten en niet teveel aan de teugels)
Wat moet ik doen?

Alvast bedankt!

Groetjes,

Mariska

Oja, Het ras is trouwens een tuiger en ze is 1.73 hoog

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:41

Ik denk dat het probleem toch echt is dat jij niet ontspannen bent.
Je focust je te veel op het feit dat zij naar beneden moet gaan.
Probeer het niet helemaal van haar te eisen maar het rustig te vragen.
Ook niet helemaal niks doen natuurlijk maar meer zachtjes wat spelen en wat vragen.
En wat natuurlijk ook altijd helpt is figuren rijden en losmaken.
Zorg dat ze in de stap echt lekker nagevelijk is.
Dan ga je in draf ook wat voltes, slangenvoltes, achtjes, gebroken lijnen, gebroken lijnen met volte tien meter enz.
rijden.
Gewoon alle oefeningen die je kunt bedenken.