waterbak probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annette28

waterbak probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 12:59

hoi,

ik heb sinds een half jaar mijn eigen paardje. het is een merrie van 8 jaar.
omdat ik graag cross met haar wil gaan is het natuurlijk handig als ze door de waterbak durft.
nu ben ik al super trots op haar want in het begin durfde ze niet eens door een plasje of wat.
en tegenwoordig krijg ik haar al door plassen, lage watertjes en ze loopt achter een ander paard aan door de diepe waterbak.
nu ben ik gister weer naar de cross baan geredenen heb ik alles geprobeerd om haar erdoorheen te krijgen.
heb het ongeveer van allekanten geprobeerd. heb haar gedreven maar toen ging ze protesteren. ik ben er naast gaan staan om haar het te laten zien, laten snuffen, op haar gemak gesteld. egt alles geprobeerd maar ze vertikt het gewoon alleen.
weet iemand nog een ander altenatief? ik heb zaterdag een oefencross en zou het toch leuk vinden als ik het voor elkaar krijg om alleen door de waterbak te gaan.
Hopelijk krijg ik heel veel tips :D

Lielle

Re: waterbak probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:00

heel veel trainen met goede begeleiding. heb je al eens crossles gehad?

carley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:59

mijn paardje had dat ook.
die ging tot het randje,.
der voorheoven stonden dan een klein stukje onderwater.
en verder ging ze gewoon NIET. ze bleef gewoon stokstijf stilstaan. brokjes.
been, zweep, andere paarden niks hielp.
heel vaak tot dat stukje gezet.
niet heel vaak achter elkaar.
gewoon elke keer bij het water even proberen.
en nu kan ik zelfs met haar zwemmen.
dus, waarschijnljk is het bij jou paard hetzelfde.
de aanhouder wint ;)

maarja, als je zaterdag al oefencross hebt, misschien toch maar wel dagelijks oefenen?

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:11

Oefenen oefenen oefenen. :)

Achter een ander paard aan is iig handig, zodra ze een paar stappen erin zet meteen flink belonen, en toespreken.
Vooral niet proberen haar met zweep etc. erin te krijgen, dat werkt alleen maar averechts.

En als ze er in is geweest, eigenlijk proberen om meteen daarna er weer in te gaan, en dan een paar keer achter elkaar, dan went ze makkelijker. :)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:15

ik ben ook voor het veel oefenen. Liefst met andere paarden erbij, lekker veel belonen.

Met veel geduld en snoepjes en weinig druk gaat mijn paard er nu supergoed in! Doe maar rustig aan, stel jezelf niet ten doel dat het zaterdag moet lukken. Het zou toch al super zijn als hij er 5 keer doorheen gaat achter een ander paard aan of niet? Ik heb er echt wel lang over gedaan en nu gaat het super. Blijf geduldig en dan maar achter een andere aan!
Misschien dat hij het na een paar keer erachteraan wel alleen durft in dezelfde waterbak?

Myrna_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 08:56

Een oefencross is om te oefenen toch? :+

annette28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-10 12:10

haha ja daarom, de oefencross is ook om te oefenen. ben zowieso al super trots op der dat het nu al zo goed is. maar ik dacht misschien hebben mensen nog geniale ideeen die helpen :D ik ga zeker nog veder met oefenen en belonen doe ik als een gek haha. achter andere paarden doet ze al dus hopen dat ze het op een dag alleen durf! maar als iemand anders nog een andere tip heeft kom maar door hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 12:14

Paard ziet het verschil niet tussen laag en diep water, dus ik denk eerlijk gezegd dat het probleem niet bij je paard ligt maar bij jou. In die zin dat je misschien een beetje blokkeert ofzo als je er op aanrijdt. Kijk je er in of er overheen als je aanrijdt?

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:32

veel oefenen. met mijn paard ging ik altijd naar een sloot..elke kleine beetje hielp. nu vliegt hij over een sloot

annette28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:51

zaterdag is de oefencross echt super goed gegaan. en heb haar alleen door de waterbak gekregen dus ben super trots op mn paardje!

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:55

Oefenen, oefenen en oefenen. En zelf ook het water in gaan als je er naast staat en dan vragen en ik trok dr af en toe een stukje mee en als ze dr eenmaal in stond vond mijn pony het geweldig. Dan trok ze mij mee door het water dus werd me hele broek nat en me laarzen onder water maar dat maakt mij niet uit, als ze er maar in gaat. :D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:56

leuk zeg dat het goed ging! Heb je niet in de buurt een poeltje om te oefenen?

annette28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 17:02

wel dat zeker wel. woon in het buitengebied dus genoeg natuurgebieden met poelen, plassen en vlakbij de rijbaan met een waterbak. maar poelen doet ze heel goed. alleen waterbakken die iets krapper zijn vind ze lastig. maar we gaan steeds vooruit en ging afgelopen zaterdag super!