Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)
Heb het nu eigenlijk wel afgeleerd, nu nog mijn paardje wat losser maken.
Margoot schreef:Mijn paardje is nagekeken, het ligt gewoon lekker aan mezelf.. Mijn linkerhand is tijdenlang veeelste sterk geweest, waardoor rechts wel lekker liep (wist mijn hand dan wel losser te laten) en links kon ik alleen maar trekkenHeb het nu eigenlijk wel afgeleerd, nu nog mijn paardje wat losser maken.
)
?
11AFotograaf schreef:Hey, dit had ik ook! Nou ja, af en toe nog een beetje, maar het is gigantisch verbeterd!
Ik heb met mijn instructrice vooral gewerkt aan buiging. Op rechts mijn rechterhand ver naar binnen, linkerhand omhoog, zodat die de buitenhand blokkeert en dan door blijven gaan totdat ie opgeeft. Het is heel zwaar, ik weet het, maar hoe meer je het doet, hoe makkelijker het gaat.
Geldt volgens mij ook precies andersom...
Ook makkelijk, zet je binnenhand achter je been, dan kun je makkelijker druk tegen geven!
Het is echt super moeilijk, geloof mij, maar na een tijd heeft het veel profijt!
Dus: Binnenhand ver naar binnen en beneden, buitenhand tegen de hals en omhoog. Dit is op de volte het makkelijkste en in de draf helpt doorzitten om eerlijk tot ontspanning te komen.
Hopelijk helpt het!
Focussed schreef:Als mijn pony een dag wat meer vast houdt doe ik het altijd als volgt (let wel op: een dag! De ene dag kan dat links zijn dan weer rechts. Het feit dat jouw pony zo aan een kant blijft hangen doet bij mij namelijk een alarmbelletje rinkelen dat er wat vast zit)
Heel veel figuren rijden, zowel links als rechtsom. Je moet namelijk de spieren korter maken (aanspannen) als oprekken (dus laten ontspannen). Als je linksom buigt strekt de rechterhalsspier, en als je rechtsombuigt spant hij aan.
En veel schijn overgangen maken, dan laat die van mij steeds een beetje meer los en met 30 minuten heb ik haar wel helemaal los. Eerst beginnen met grote figuren, en hoe losser hij wordt hoe kleiner je de figuren maakt. En dat in alle overgangen.
, dus het kan ook wel zijn dat ze gewoon wat extra moeilijk doet laatste weekjes
11AFotograaf schreef:Sita_xx schreef:Zet je je binnenhand dan niet nog meer vast?
Klopt helemaal, maar als je hem niet vastzet achter je been, is tegendruk geven heel moeilijk.
Bij mij werkt het en geeft hij het na een tijdje op een geeft zijn ontspanning. Dus ik zou zeggen, probeer het....
11AFotograaf schreef:Sita_xx schreef:Zet je je binnenhand dan niet nog meer vast?
Klopt helemaal, maar als je hem niet vastzet achter je been, is tegendruk geven heel moeilijk.
Bij mij werkt het en geeft hij het na een tijdje op een geeft zijn ontspanning. Dus ik zou zeggen, probeer het....
Dus los die hand, geven en nemen. Even vragen en zo gauw er ook maar de geringste reactie komt meteen weer toestaan. 
Dus jij doet hetzelfde als wanneer ie door je binnenbeen heen zou lopen maar dan met je buitenbeen.
Buitenbeen er aan en hulp geven om hem terug recht te maken, buitenteugel een lichte ophouding en contact houden en zo snel ie recht is weer gewoon op beide teugels voorwaarts rijden.
Tenzij je stelling wil doet de binnenteugel niets...