Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

x_Marr schreef:Je lang maken enzo is niet echt duidelijk omschreven.. Wat heb je allemaal al geprobeerd?
aeolusnr1: Helaas leren er nog genoeg mensen dat remmen aan de teugels trekken is...
) Dat komt door een combinatie van niet zo netjes ingereden, met het feit dat het gewoon een heel temperamentvol paard is, die niet uit zichzelf langzamer zal gaan als het ook hard kan. Ik rij hem ook bitloos ( met een kaptoom) omdat hij zich bij de minste druk op het bit opkrulde achter de teugel. Als hij nu gaat rennen maak ik kleine ophoudingen, achter elkaar net zo lang tot hij weer langzamer gaat. Dat doe ik in combinatie met een stemhulp (zachtjes "hooooooo" zeggen). Dat werkt goed. Het is een kwestie van 'gewoon' zo netjes mogelijk blijven rijden en dat consequent volhouden. Heeft bij mij uiteindelijk maar drie jaar geduurd
)
).
.
Als je paard op de grond niet voor je wil stoppen, kan je dan van hem verwachten dat hij onder het zadel wel voor je stopt?