Volgens mij ben je er idd nog niet aan toe om edht te gaan krossen, ik versta wel dat je het een soort uitdaging lijkt, en je het idd ook spannend vindt , het geeft een goede adrenaline stoot, en noem zo maar verder op.
Maar echt gaan rennen , dat doen ze idd met een renpaard, en dat dan ook op een echte renbaan.
Met een recratiepaard af en toe eens gaan rennen is idd wel eens leuk maar de meesten raken er een beetje het noorden bij kwijt, en de controle over het paard is dan tijdelijk of voor een hele periode zoek, je moet daar rijtechnisch echt al vrij sterk voor in je schoenen staan , en het beste is toch ook om het paard te leren stukje bij stukje , dat even gas bij geven niet betekend alle controle kwijt.
Om dit klaar te krijgen moet je echt heel bewust hierop gaan oefenen , hele kleine stukjes en weer alle controle en dus ook daarop gerichte oefeningen gaan rijden.
Doe je dat niet en vind je het gewoon leuk en spannend om eens echt door te gaan dan kom je nooit tot het gewenste resultaat en zal het probleem waarschijnlijk alleen maar erger worden, tot je er uiteindelijk zelf angst voor krijgt en het paard niet echt meer gecontroleerd te berijden zal zijn.
Dus zeker opletten met die soort onzin.
Eigenlijk moet je het bijna gaan vergelijken met een opleiding naar Eventing toe (de oude military cross)
De fout zit nooit bij het paard, maar bij de mens die ermee werkt.
Fred_Kroket schreef:@ Iedereen: Dank voor jullie tips! Ga de achterbuurman eens vragen of ik op zijn wei mag crossen als het wat droger is! Die is ongeveer anderhalve km lang dus daar zal het wel lukken en dan kan ik ook in een bocht rijden. Onze wei is daar ook ietsjes te smal voor.
Op mijn stem reageert ze ook goed trouwens, vergeten te vermelden. Maar zie nu wel dat het gewoonweg ook aan het ietsjepietsje te klein stukje land ligt....