Paard draaft van achter in de galop!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Turbolover

Paard draaft van achter in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 18:15

Hoi iedereen!
Ik heb een draver, die tot 2007 op de baan heeft gelopen.
Hij kan nu galloperen, maar hij vind het wel moeilijk, want als je rustig wil galloperen gaat hij van achteren drafen, en als je hem dan wat meer aandrijft, zodat hij van achter ook gaat galloperen, gaat hij heel hard en snijdt hij de hoeken af.
Ik heb mijn paard samen met een vriendin, nu 3 maanden en hij loopt in stap en soms in draf ook al aan de teugel, dat is een hele vooruitgang ( hij liep namelijk helemaal niet makkelijk ontspannen.)
maar zodra we gaan galloperen begint het gerace.
Heeft iemand tips hoe ik mijn paard ontspannen kan houden in de galop, zonder dat hij van achter gaat draven?
Alvast bedankt, groetjes malika

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:17

een dralopje :D
probeer eens te longeren met een pessoa.

kabwan

Re: Paard draaft van achter in de galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 18:19

Ik zou ook zeggen eerst even goed door longeren. Ook dat hij de hulpen snapt van draf en galop. Dat je tijdens het rijden die woorden kunt gebruiken.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:20

Wat gebeurd er als je heb naar voor rijdt in galop, dan een beetje terug en vlak voor hij uit de takt gaat weer naar voor?

Ik zou ook zeggen longeren maar misschien is rechtuit wel fijner voor je paard om het te leren en kilometers te maken in galop?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:12

Doorrijden en gas geven. Impuls behouden (op een recht stuk)

Gekkie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:16

veel oefenen aan de longe en onder zadel flink door laten galoperen, zo moet die achter ook wel aanspringen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:17

Idd een dralopje...

Tempo maken is de oplossing.

En eventueel de rug laten controleren, maar ik denk eerder dat het een rijtechnisch probleem is.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:19

spicegirl schreef:
een dralopje :D
probeer eens te longeren met een pessoa.

_O- een dralopje haha

Smoethie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:20

op een volte rijden wil wel eens goed helpen!
zweepje eventueel in je buiten hand zodat je hem van buiten kan begrenzen. Verder wil een lang stuk recht voor uit ook nog wel eens werken
longeren is helemaal fijN!
vooral niet opegeven en blijven belonen

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:21

Ik heb een draver als verzorgpaard gehad en zij kon eerst ook bijna niet galopperen. Ik ben toen veel met haar naar buiten gegaan en heb haar op lange rechte stukken flink door laten galopperen. Na een maand had ze hem door en kon ik ook in de bak galopperen. Steeds weer een stapje verder gegaan en uiteindelijk kon ze rustig en in balans galopperen.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:22

ik ben zelf in het bezit van een draver.
deze heeft ook op de baan gelopen.
Ook zijn galop is net zoals jij het beschrijft. voor galopperen achter draven. Jouw paard heeft dus een 4-takt galop. terwijl dit een 3-takt hoort te zijn.

Je kunt dit verbeteren door veel tempowisselingen te rijden zodat hij sterker word in de achterhand. al zal dit typische Draver kwaaltje er nooit helemaal uit te krijgen zijn. heb ook jarenlang eraan getraind. mijn pony is inmiddels 20 en loopt nog altijd in een 4-takt galop.

helemaal weg gaan zal het dus nooit maar je kunt wel trainen zodat het minder word.

Turbolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 18:27

Dank jullie wel iedereen!
Veel mensen geven de tip dat ik door moet galloperen, maar het probleem is, dat hij dan gaat sjeesen en de hoeken af gaat snijden en dat wil ik proberen te voorkomen!
zodra ik in het bos rij trouwens, gallopeert hij wel helemaal goed.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:41

Dan lekker in het bos oefenen met verzamelen en weer naar voor.

Ik denk dat jullie in de bak elkaars disbalans verergeren, dus hij maakt een gat waar die jou wil hebben, jij zit erin, hij raakt nog meer uit balans, etc. Rechtuit zou op dit moment dan dus het beste zijn in mijn ogen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:12

lekker het bos in gaan dus :j
misschien kun je daarna in de bak grote voltes meenemen (of bijvoorbeeld de bak wat kleiner rijden)
voltes zijn moeilijk voor zulke paarden, maar ze moeten ook leren niet te racen, maar juist het achterbeen eronder te zetten!

ik heb zelf ook een springpaard met een 4 takt galop. het helpt bij dit paard erg om van stap naar galop te gaan en weer terug... veel schakelen in de galop :j

succes ermee...

Amandaxxx7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:28

logeren , of als ie verkeers mak is lekker het bos in gaan om het daar teproberen , mijn fries vond gallop namelijk erg moeilijk in de bak , maar in het bos vind ze het heel makkelijk :D

xxiron

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:46

heeeiii...

een vriend van mij heeft ook een draver, zelf heeft hy niet op de baan gelopen maar zijn ouders allebeide wel(hy is 4)
ook die pony draaft van achteren in de galop.
ze hebben die pony toen veel gelongeert , en vooruit gereden en sinds dien galopeert hij ook van achteren nu.
als ik jou was zou ik je paard ook goed blijven longeren, en proberen toch met het rijden de achterhand er ook bij proberen te houden(tis makkelijker gezegd dan gedaan). en anders is les daarin nemen ook een goed idee.
dit waren een paar dingen erover succes verder! ik hoop dat hij straks van achteren er ook hellemaal bij is in de galop

Groetjes wendy

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:25

Kan hij wel goed de balans houden in de bochten? Als hij in draf ook nog geen mooie ontspannen bochten maakt en niet goed inbuigt dan zou ik daar eerst op oefenen en pas als ie goed kan buigen de galop erbij pakken in de bak. Een paard kan ook gaan racen omdat het gewoon nog te moeilijk is en hij uit balans raakt (mijn draver doet dat in ieder geval, die is nog niet zo soepel in de bochten).

Turbolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:19

Atalanta schreef:
Kan hij wel goed de balans houden in de bochten? Als hij in draf ook nog geen mooie ontspannen bochten maakt en niet goed inbuigt dan zou ik daar eerst op oefenen en pas als ie goed kan buigen de galop erbij pakken in de bak. Een paard kan ook gaan racen omdat het gewoon nog te moeilijk is en hij uit balans raakt (mijn draver doet dat in ieder geval, die is nog niet zo soepel in de bochten).

Dat is het inderdaad, hij was eerst ook aan het afsnijden in draf, dat hebben we nu redelijk onder de knie, en hij begint ook te buigen.
we draven en stappen nu vooral in de bak, en rijden hem veel op de volte.
Pas als dat goedgaat proberen we weer een galopje.
In het bos gaat het ook altijd heel goed, we rijden namelijk bijna altijd in het bos ;)
maar iedereen bedankt voor de tips!