Bedankt voor de reacties, erg fijn dat jullie meedenken!
@ Wiesje81: goed belonen als ze even rustig stapt is een idee, dat ga ik ook zeker proberen. Zondag heb ik haar ook beloond toen ze uiteindelijk
rustig was maar toen waren we al geruime tijd verder. Volgende keer draai ik een rondje en zodra ze stapt complimenteer ik haar
gelijk!
@ Sette: dat heb ik inderdaad al geprobeerd. Op het moment dat ik bv. stelling vraag kruipt ze gelijk achter de teugel en loopt vervolgens
dwars door mijn been heen. Ze blijft gewoon door dribbelen ook als ik de oefening langer doorzet. Als ze fris is zet ik haar wel
aan het werk en dit pakt ze meestal goed op. Maar als ze eenmaal dribbeld lijk ik wel niks meer met haar te kunnen beginnen. Ze
blijft bij me in de zin dat ze er niet galop achter aan schiet maar daar is ook alles mee gezegd..
@ Iris_10: stilzetten lukt niet! Ze heeft alleen intresse in het paard verderop en ze loopt dwars door de teugel heen. Ik probeer het wel en lukt
ook als ik haar richting de andere kant stilzet maar zodra ik weer omdraai begint ze gelijk te dribbelen.
Ik moet eerlijk zeggen dat stilstaan sowiezo niet haar beste punt is, dus het is wel iets waarmee ik aan de slag kan qua
trainen, misschien dat ze het dan ook op die momenten beter oppakt.
@ skygirl: draven is opzich een idee aangezien ze hier zondag ook goed op reageerde. Ik heb dan alleen het idee dat ik haar der zin geef.
Ze wil natuurlijk achter het andere paard aan en zodra ze hard mag heeft ze haar zin. Ik heb geprobeerd om haar meer teugel te
geven omdat ze daar normaal goed bij onspant maar ook toen kon ik haar niet in stap houden.
@ TVerheijen: dat is precies wat ik hoop te bereiken maar het punt is dat ik haar niet in stap krijg en zodra ze stapt gaat het om 1 a 2 passen
en dan beginnen we weer opnieuw met dribbelen.
@ anyw1: ik denk dat zelf rustig blijven idd een hele goede is. Ik praat heel veel tegen haar en ze reageert ook goed op mijn stem, alleen
ik kan dat gedribbel met geen mogelijkheid uitzitten. Alles in mijn lijf word door elkaar geschud en het is heel heel moeilijk om dan
nog rustig te ontspannen en met de bewegingen mee te gaan (te remmen). Misschien is zonder zadel mijn zit oefenen wel een idee.
Ik heb nauwelijks gereden deze zomer dus het is niet verkeerd om weer aan mijn houding te gaan werken!
Meer tips en adviezen zijn erg welkom!