Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nijn223 schreef:Ik weet niet of jullie spiegels in de bak hebben. Maar dan kan je naar je zelf kijken of je je handen en benen stil houdt. Hierdoor wordt je er zelf meer bewust over als je er vaak mee wordt geconfronteerd.
_Naomi schreef:Een tip die ik ooit heb gekregen;
Probeer te lichtrijden vanuit je knieën en niet vanuit je voeten. Beste manier om dat te oefenen is zonder zadel rijden en dan lichtrijden.
unicorn_kiss schreef:_Naomi schreef:Een tip die ik ooit heb gekregen;
Probeer te lichtrijden vanuit je knieën en niet vanuit je voeten. Beste manier om dat te oefenen is zonder zadel rijden en dan lichtrijden.
Dat lijkt me niet de juiste manier, dan ga je juist je knieën knellen, en die moeten het scharnierpunt blijven.
_Naomi schreef:unicorn_kiss schreef:
Dat lijkt me niet de juiste manier, dan ga je juist je knieën knellen, en die moeten het scharnierpunt blijven.
Mij heeft het erg geholpen. En nee, ik klem niet met m'n knieën. Maar als je vanuit je voeten lichtrijd ga je heel ver in je zadel staan waardoor je ook sneller het ritme van je paard kwijt raakt. Met lichtrijden vanuit je knieën bedoelde ik ook niet ze tegen het zadel klemmen. Dat staat er niet.