mijn pony heeft pas op haar 8e geleerd te galloperen door mij dat was heel lastig, maar ze kon niet galloperen omdat ze daarvoor alleen nog maar voor de wagen had gestaan. Ze kon het natuurlijk wel maar niet als jij het wilde. Nu ben ik na 3 jaar zo ver gekomen dat ze netjes aanspringt en ze gallopeert voor de rest keurig, maar ze wil af en toe wat terug vallen, en dat ze dan haar sprong verliest mijn instructrice zegt dan meestal alleen : "houd je sprong,"en dan gaat ze met iets anders verder! Hebben jullie misschien tips dat ik dat goed op kan lossen
groetjes Nienke ps alvast bedankt
Bienotje
Geplaatst: 17-08-10 21:58
Snap je wat je instructice bedoeld? Anders moet je haar gewoon eens na de galop vragen wat ze precies bedoeld en hoe ze denkt dat je dat voor elkaar gaat krijgen
Om sprong te houden, moet je even flink naar voor toe rijden. Jouw instructrice bedoelt dat je paard terugkomt in ritme en dreigt dan in draf te vallen. Als je even een paar sprongen middengalop rijdt, wek je weer impuls op.
Sowieso is het een heel goede oefening om weg en terug te rijden in galop als je paard het moeilijk vind. Kleine stukjes wegrijden in middengalop op de volte, en als dat goed gaat op de lange zijde. Op deze manier maak je de spieren sterker, het paard beter aan de hulpen en actiever.
Lekker lange stukken galoperen in het bos, dan bouwd je paardje er goede spieren voor op. En als je paardje terug valt in de bak, drijven met je buitenbeen! dat is het been waar je paard in de galop mee afzet.
___Jessica
Geplaatst: 21-08-10 15:26
je zet heeeeel veel vragen hier op bokt, je hebt niet voor niets een instructeur toch?
willie10
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-10 20:13
___Jessica schreef:
je zet heeeeel veel vragen hier op bokt, je hebt niet voor niets een instructeur toch?
nee klopt maar ik wil ook even weten wat jullie er van vinden snap je?
Malakay
Geplaatst: 21-08-10 22:54
___Jessica schreef:
Wat is er mis mee om de mening van anderen te vragen?
1 ding wat me wel een beetje opvalt willie is dat je telkens vragen hebt over dingen die tijdens je lessen gebeuren. Als er iets gezegt wordt door je instructrice, vraag dan gewoon om uitleg. Iemand die les geeft moet je het dan beter kunnen uitleggen. Zij is degene die ziet wat de pony doet of hoe de pony reageert op wat jij doet. Gewoon zeggen dat je niet begrijpt wat ze bedoeld. Ze staat daar immers om jou beter te leren rijden. Gewoon vragen blijven stellen, hier maar vooral ook tijdens je rijlessen. Domme vragen bestaan er immers niet, alleen maar domme antwoorden