30 juli heb ik kennis gemaakt met Vriska, een 10 jarige fjordenmerrie.
Ik heb haar in de week erna gereden, dressuurmatig, en daarna was ik een weekje op kamp.
Mijn moeder heeft er in die week een keertje opgezeten, zonder succes (lang verhaal).
Nu ben ik vandaag weer bezig geweest met haar, maar ik ben op zoek naar tips.
Ik zal het wat meer uitleggen:
Vriska is een fjordje die, als ze al loopt, voor de kar staat. Nu staat ze de meeste tijd gewoon lekker op het land. Nu moet ze dus ineens weer onder het zadel dressuur gaan doen, wat ze nog best lastig vind. Ze pakt het al wel goed op, maar ik heb het idee dat het allemaal nog wat beter kan. Ze moet er natuurlijk wel aan wennen om weer onder het zadel gereden te worden. De eigenaar kwam met het idee om een thiedemann te gebruiken. Nou ben ik zelf geen fan van hulpteugels, maar een martingaal is misschien geen slecht idee, zodat ze haar hoofd niet meer omhoog kan gooien (niet dat ze dit veel doet hoor, maar soms komt ze wel in opstand)
Daarom vraag ik om tips. Hoe krijg ik dit paardje goed en netjes rond? Zodat ze ook nog haar rug goed gebruikt?
Ze pakt het dressuur al steeds beter op, en in de stap wilt ze zelfs al stappen. Ik ben dus op zoek naar oefeningen die haar losser maken, en uiteindelijk ervoor zorgen dat ze meer wilt zakken.
Het is wel een beetje een eigenwijze fjord hoor
Een instructrice met ervaring zal je dan meer info kunnen geven
Want ze loopt natuurlijk ook voor de kar