Galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kleinester

Galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-10 14:20

Hoi!

Ik rij sinds een aantal maanden een enorm leuke tinker, genaamd Koko.
We hebben ook 1x per week een half uur privéles, dat gaat redelijk goed op 1 ding na.
De galop.
Rechtergalop gaat prima, maar zodra ik linksom ga aangalloperen lukt het niet meer.
Hij wil niet doorgalloperen en wijkt heel erg uit. Hierdoor wordt ik bang datie in het draad gaat lopen of tegen een hindernispaal aankomt ofzoiets. Dit heeft hij door en hij gaat er een spelletje van maken. Heel vaak terug naar draf. Als ik hem dan een keer een tik geef datie door moet lopen gaatie weer uitwijken enzovoort..
Uiteindelijk moet ik wel terug naar de draf, want dan maak ik me zo druk dat ik haast geen lucht meer krijg. Zeer irritant!
En zelfs als ik mn buitenteugel en buitenbeen gebruik looptie er gewoon doorheen!
Dus ik dacht, misschien weten jullie wat ?

sallandval

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 14:24

'Ja; de achterhand sterker maken in draf en vooral in stap! Veel wijken en veel achterwaarts. Balkjes zijn ook handig om de achterhand sterker te maken.

Verder kun je de galop makkelijker maken door steeds maar een paar pasjes linkergalop te vragen en dan rust te geven.

mvn

Re: Galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:01

steeds kleine stukjes doen terug nemen voordat jij het gevoel gaat krijgen dat het fout gaat. veel trainen en dan niet alleen de galop maar het gehele paard. zoals al wordt gezegd door de achterhand sterker te maken. balken draven is hier een goede oefening voor. Daarnaast zou ik aan de longe gaan oefenen. weet niet of je kan longeren en of het paard het kan, maar anders een goede uitdaging voor jullie beide. hiermee kan je verder trainen zonder erop te zitten en zelf de controle houden!

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:06

mvn schreef:
steeds kleine stukjes doen terug nemen voordat jij het gevoel gaat krijgen dat het fout gaat. veel trainen en dan niet alleen de galop maar het gehele paard. zoals al wordt gezegd door de achterhand sterker te maken. balken draven is hier een goede oefening voor. Daarnaast zou ik aan de longe gaan oefenen. weet niet of je kan longeren en of het paard het kan, maar anders een goede uitdaging voor jullie beide. hiermee kan je verder trainen zonder erop te zitten en zelf de controle houden!

Daar ben ik het mee eens *D

sucses