Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
Sorry bij dat soort methodes heb ik sterk mn twijfels...
. k had gehoopt op een gouden tip maar we hebben al veel geprobeerd dusja, inderdaad, eens een paar uur voor uittrekken... bedankt iig voor de tips. het wijken gaan we opnieuw proberen en als de staleigenaar zo gek is dattie ons met longeerlijnen laat werken, dat ook
. Een week of twee terug (wel, de week van de bosklassen) was ik de tent aan het afbreken van de kinderen, en hij liep gewoon in de tuin. Hij ging snuffelen aan alles, en toen ben ik vlug wat brood gaan halen in huis. Dit midden de OPGEBLAZEN (!!!!!!!!!!) blauwe luchtmatras gelegd, en verder niet meer naar omgekeken. Na een tijdje stond ie met één hoef op de matras, en nog eentje ... en SMULLEN maar
. Nu is hij nog steeds niet gelukkig met water, maar we weten nu dat eten dé manier is om hun angst te overwinnen. Ga in het water staan voor hem net buiten z'n bereik en "tover" iets lekkers dat ie onweerstaanbaar vindt te voorschijn. Gewoon buiten het bereik (hou rekening met hun giraf-imitaties). Bij de minste poging in de juiste richting moed in spreken en als hij je "vislijn" bereikt heeft onderdruk je je wil op achteruit te lopen, maar laat je hem gewoon het hapje eten en spreek hem rustgevend toe. De helft van het "werk" is nu al gedaan. De volgende keer ga je gewoon een stukje verder staan. Opnieuw het zelfde toepassen
. Hij zal nog aarzelen, maar het zou steeds beter moeten gaan. Eens ze hun "angst" vergeten voor hun maag ben je vertrokken. De moment dat de aarzeling weg valt weet je dat hij het kan en is het tijd op erop te gaan klimmen
carlijn83 schreef:En probeer eerst eens na een flinke plens bui door wat plassen op een bekend pad te rijden, zo weet jou paard iig dat dat nooit diep oid kan zijn omdat ie t pad kent.
Suc6
Mrietjesueel"]
[quote="carlijn83 schreef:En probeer eerst eens na een flinke plens bui door wat plassen op een bekend pad te rijden, zo weet jou paard iig dat dat nooit diep oid kan zijn omdat ie t pad kent.
Suc6