tipss ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dionne13

tipss ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 22:23

hallo allemaal,
ik rijd nu met slofteugel en dat gaat harstikke goed paard wil ook aan de teugel
maar nu heb ik een probleem als ik niet met slofteugel rijd of hem iets losser beet houd
gooit die zijn hoofd omhoog en krijg hem niet meer aan de teugel. iemand tips hoe ik hem
aan de teugel kan rijden zonder slofteugel of hoe ik dit kan oefenen ? :$
bedankt alvast !

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 06:39

dionne13 schreef:
hallo allemaal,
ik rijd nu met slofteugel en dat gaat harstikke goed paard wil ook aan de teugel
maar nu heb ik een probleem als ik niet met slofteugel rijd of hem iets losser beet houd
gooit die zijn hoofd omhoog en krijg hem niet meer aan de teugel. iemand tips hoe ik hem
aan de teugel kan rijden zonder slofteugel of hoe ik dit kan oefenen ? :$
bedankt alvast !

Je paard wil duidelijk NIET aan de teugel anders zou je geen slof nodig hebben om z'n hoofd vast te zetten naar beneden. Je zet op deze manier puur je paard vast en er zit duidelijk genoeg geen enkele ontspanning bij als hij gelijk zijn hoofd weer naar boven gooit zodra hij ruimte krijgt.

De tip die ik je wil geven: haal zo snel mogelijk die slof ervanaf want je weet duidelijk niet hoe je er mee om moet gaan en ook niet wat nou daadwerkelijk 'aan de teugel' is!

Revanches

Re: tipss ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:46