Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
en moet leren jezelf weer te ontspannen.
) Dus dit is iets wat jullie samen weer moeten oppakken, herstellen. Dus stel jezelf neit meteen 10 minuten stappen voor. Ga erop, aai hem en er weer af. Volgende keer ga je erop en doe je 2 stappen en ga je er weer af. Of je stapt eerst lekker uit, lekker kroelen en dan even lekker erop zonder dat er iets hoeft en even knuffelen van boven af. Geen druk, en leer elkaar weer te vertrouwen.sprozee schreef:Hij staat alleen op een stal naja met wat shetjes de eigenaar heeft wel een bak maar er is verder nooit iemand. Ik weet niet wat het is als ik ernaast sta durf ik er zo onder te gaan zitten maar nu erop??
Amaretto27 schreef:Het is echt niet raar dat jij nu angstig bent hoor. Zoiets doet geestelijk ook veel met je. Ik heb in maart zelf een ongeluk gehad waarbij ik mijn rugwervel gebroken heb en een klaplong had. Ik mag nog niet rijden, maar ik weet wel 100% zeker dat als ik weer op een paard zit, dat ik dan ook angstig ben. Het is gewoon omdat je weet dat je de controle over het paard kwijt bent geraakt op het moment dat hij er van door ging. En omdat je nu dus weet hoe dat voelt, ben je bang dat dat weer gebeurd. Ik denk dat het handig is als je hier goede begeleiding in gaat zoeken. Voor jou paard is het natuurlijk ook niet fijn om constant die angst te voelen. Misschien dat je iemand eens kan vragen om je aan de longe te houden?
sprozee schreef:@ francis ik dacht namelijk ook dat gebeurt mij niet ging op de meest onbetrouwbare paarden zitten en viel vaak en brak ook wel eens wat maar nu ik weet niet wat t is misschien omdat ik "ouder" wordt? Of zou t komen dat ik er niet meteen weer ben opgestapt? ik blijf voor mezelf allemaal redenen zoeken waarom ik bang zou zijn maar ik weet t niet..
Jeetje hoelang rij je al niet dan? MOet er zelf niet aan denken om hiervoor te stoppen.
wie weet kom ik er wel overheen.... het heeft alleen erg veel tijd nodig.