Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
appelflap2 schreef:ik zou zowiezo niet met elastiek longeren
daarmee leer je je paard dat als hij trekt dat het wel mee gaat naar voren
beter met touwtjes longeren waar geen rek in zit dan leert hij dat hij los moet laten en als hij dat niet doet dat het dan niet lekker voelt
buffel1995 schreef:zoals in het topic staat is er tot ongeveer september/oktober zowieso geen geld om een instructeur aan te schaffen(want neem ik een instructeur moet het wel een goeie zijn!!) en ik wil hem daar liever niet in z'n eentje in die box laten staan tot sept/okt.
Miss_Malfoy schreef:buffel1995 schreef:zoals in het topic staat is er tot ongeveer september/oktober zowieso geen geld om een instructeur aan te schaffen(want neem ik een instructeur moet het wel een goeie zijn!!) en ik wil hem daar liever niet in z'n eentje in die box laten staan tot sept/okt.
Dan is er toch nog altijd meer dan rijden en longeren? Verdiep je eens in grondwerk, om zo vanaf de grond opnieuw te beginnen en een betere band te krijgen. Of ga lekker buitenritjes doen. Maar als je niet precies weet hoe longeren met touwtjes etc. in z'n werk gaat zou ik er persoonlijk niet aan beginnen.
Edit: En waarom zo gefocust op dat stomme krulletje? Nagevelijkheid is een beloning voor goed rijden/longeren. Dat kun je alleen leren van een goede instructeur, dus zet dat dan uit je hoofd voorlopig.