Ten eerste is het een beetje een vreemde titel maar wist niet hoe je het moest verwoorden
.Het zit zo. Ik rij nu ongeveer 2 jaar op mijn verzorgpaard. Een KWPN Merrie van 15(?) jaar oud. Het is nogal een hittepetitje maar op zich goed mee te werken. Alleen de afgelopen tijd wordt het trekken veel erger. Met trekken bedoel ik het volgende. Wanneer ik stap met haar valt het nog wel mee, maar trekt ze gewoon de teugels uit mijn handen. Maar zodra ik ga dragen wordt het vele malen erger. Ze trekt dan zo erg dat het bijna een glijbaan effect wordt, ik zie Naomi al gaan over de hals van der paard. Tuurlijk ben ik het er dan niet mee eens en maak een ophouding zodat ze ook nog even in de gaten heeft dat ik ook nog op der rug zit. Na een paar rondjes wordt het minder. Wanneer ik dan weer ga stappen en weer aandraaf begint het hele geintje weer van voor af aan. Dit gaat het hele uur door. Wanneer ik aangaloppeer trekt ze ook 1 keer heel hard, ga ik goed op mijn kont zitten en dan in één keer doet het niet meer, tot een half rondje en dan trekt ze weer....
Voordat ik ga rijden longeer ik haar altijd ongeveer 5 minuutjes. Dan laat ik haar stappen, draven en gallopperen en is er niks maar dan ook niks aan de hand en loopt ze bijna met der neus over de grond... Maar zodra ik derop ga zitten gaat de knop om bij mevrouw...
Ik heb haar een tijdje met martingaal gereden en dat ging op zich wel iets beter, maar heeft het probleem niet verholpen. Die heb ik de vorige keer er dus afgehaald maar toen was het trekken eigenlijk nog veel erger.
Wie o wie weet wat ik eraan kan doen, het paardrijden moet namelijk ontspannend zijn en niet de volgende dag met pijn in mijn rug en nek wakker worden....
Liefs Naomi
. Heb geen les met dit paard, maar iemand ander van mijn stal is sinds kort begonnen met lessen bij ons aan stal. Dus kijk even aan hoe dat lesgeven gaat en misschien vraag ik ook een keer om een lesje. Lees veel dat ik de teugels los moet gooien of juist terug moet trekken. Naar mijn idee heeft ze dan allebei de keren haar zin. Wanneer ik de teugels los gooi is zei zeg maar "vrij" maar wanneer ik terug trek wordt het eigenlijk een gevecht, en dat is juist wat ik niet wil.