het is weer feest hierzo!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

moelly

het is weer feest hierzo!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:42

nou, jullie kennen ongetwijfeld mijn andere topic's wel van dat het niet goed ging met mij en het paard.
ik ben aan de slag gegaan met de tips, en van de 20 keer rijden ging het 1 keer goed(ook met ontspanning enzo, toen heb ik gewoon lekker kunnen rijden).
het wil dus nog niet, steeds maar hangen en niets willen. ik heb nu zo'n 3 weken niet meer gereden, en wil misschien vanavond weer even proberen, maar als dat niet meer wil, dan pak ik denk ik toch echt de telefoon en zeg ik dat ik ermee stop.
hebben jullie nog tips die ik evt vanavond mee zou kunnen sleutelen?

ikke20

Re: het is weer feest hierzo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:43

ga les nemen

vanaf hier kunnen we niet zien hoe het gaat en je de juiste tips geven

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:45

heb les gehad, maar dat is gestopt wegens privé redenen en omdat het niet hielp, heb zo'n 2 maand les gehad en ben dus nu weer opzoek naar iemand

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:47

misschien kan iemand van bokt je helpen.
Uit welke regio kom je?
Misschien is er wel iemand die naar jou toe kan komen ;)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:48

Maar met welk probleem zit je dan?

Ik heb een merrie gereden die na een jaar doorzetten eindelijk rustig door de bak kon lopen. Niet netjes, maar rustig. Daarvoor was het alleen maar hard, harder, hardst en enorm gespannen. Ook overgevoelig voor hulpen. Het rijden was zelfs zo erg,d at we de eerste paar maanden in de paddock hebben gereden voor de veiligheid.... Ze ging in draf zo ongecontroleerd hard en onregelmatig, bijna niet terug te krijgen.

Nu, na een jaar letterlijk vechten en doorzetten kunnen we eindelijk rustig door de bak (Zbak) en lekker crossen op het land... Ik heb eindelijk de knopjes gevonden en kan nu lezen en schrijven met haar.

Dus mijn tip is blijven doorgaan en niet stoppen. Ooit moet het goed gaan, of dat nu binnen een maand is of over een jaar. Ja, het is moeilijk en ik zat er vaak ook doorheen omdat het niet lukte, maar ik ben nu enorm trots dat ik ben doorgegaan. :)
Laatst bijgewerkt door Juangi op 08-08-10 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:49

idd nieuwe lesgever gaan zoeken. desnoods alleen rijden als je les hebt. zodra je weer het goede gevoel krijgt kan je weer voor jezelf gaan rijden

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:49

regio friesland(omg. drachten)
hard en hangen

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:52

nou, ik ken je andere topics dus niet. Maar kan je nu al voorspellen dat het na 3 weken niks doen vanavond waarschijnlijk ook niet goed gaat. Problemen zijn alleen op te lossen met goede les. Neem aan dat het om een verzorgpaard van je gaat, omdat je zegt dat je op gaat bellen om te stoppen, maar kan je geen hulp van de eigenaar krijgen?
Als je geen goede les kunt krijgen is stoppen misschien wel de beste oplossing voor jullie. Al is dat natuurlijk nooit leuk.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:54

nee dat snap ik, maar moet toch ooit weer es beginnen.
nee de eigenaar heeft geen tijd

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:09

Hard en hangen is niet het probleem van het paard, waarschijnlijk ben jij hard en onhandig in je hulpen waardoor het paard niets anders kan, wees zacht en geduldig in je hulpen dan zal het paard dat ook worden, zorg dat er een goeie basis is en ga niet na 3 weken niet gereden hebben verwachten dat het paard de sterren van de hemel gaat lopen, verbeter je eigen techniek en neem les , als dat niet gaat lukken ga dan ook niet rijden , maar ga desnoods andere leuke dingen doen met het paard

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:11

Als jullie blijkbaar niet combineren verkopen die hap! Blijkbaar is paard niet gelukkig met jou en jij niet met je paard, wat schiet je er dan mee op om door te klooien??

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:55

troi schreef:
Als jullie blijkbaar niet combineren verkopen die hap! Blijkbaar is paard niet gelukkig met jou en jij niet met je paard, wat schiet je er dan mee op om door te klooien??

beetje kort door de bocht.. :roll:
stoppen wegens prive redenen zeg je ?
ik neem aan dat je ook wel weet dat er meer dan 1 instructeur is.
of kun je het niet betalen dat kan natuurlijk ook.

1 ding,, zonder les komt nieman er..
dus antwoord op je vraag neem les.. en gooi strax leuke rij topics van jou en je verzorg paarje op bokt :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:57

Ga een goede instuctrische zoeken

Hard is niet het probleem van het paard maar het probleem van de ruiter
Het paard is letterlijk en figuurlijk de spiegel van de ruiter

Beter het paard maar begin bij jezelf

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 22:23

troi schreef:

Elke gemiddelde ruiter en gemiddeld paard zijn te combineren, ja, het moet soms nog groeien, daar heb ik dus ook absoluut ervaring mee. Ik zeg pas verkopen bij een beginnende ruiter met een gevorderd paard, maar anders is het gewoon niet aanstellen en doorzetten. Tis wel erg makkelijk om een paard te verkopen vanwege de klik, ik heb ook wel eens tijden gehad dat ik geen klik had, maar door doorzetten is dit gaan groeien.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 11:01

bedankt voor de tips, maar ik ben in ieder geval NIET gestopt met lessen omdat het financieel niet haalbaar was, maar om privé redenen van de instructeur.
ik ben gisteren hem gaan longeren aan het hoofdstel, en toen alleen maar stap, draf galop, en dat een beetje leren op comando te doen(dat lukte al aardig) zo vond hij het ook leuk en ik heb me ook prima vermaakt.
hij was overigens ook helemaal happy en wilde alleen maar rennen aan de longe en bokken.(frissigheid: niet in het land geweest en niet gereden/gelongeerd) ik ga zowieso vandaag nog even longeren dat ik hem woensdag weer even kan rijden, misschien ook alleen maar stap, draf en galop, maar liever ontspannen dan gespannen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 13:33

Zo vanzelfsprekend dat héél bokt jouw en je eerder geplaatste topics uit het hoofd kent is het niet.. Dan geef je jezelf wel erg veel eer ;)
Maar als ik dit lees. Begrijp ik dat je het paard voor een ander rijdt en blijkbaar het paard en jij er geen plezier aan hebben? Je kan een dipje hebben, maar dit klinkt niet als een dip.

Denk dat je beter zelf eens eerlijk voor jezelf wat op een rijtje kan gaan zetten. Waaróm rij je dit paard eigenlijk? Doe je er jezelf plezier mee en doe je het paard er plezier mee? Misschien zijn jullie met zijn twee gewoon geen passende combi. Waarom zou je je er dan tot frustratie aan toe in vast bijten, is dit paard qua complexitiet niet te hoog voor je gegrepen?