Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heavon13 schreef:Als je een paard hebt dat al een hele tijd met veel druk gereden wordt, krijg je een paard die daar gevoelloos van wordt. Je kunt het een beetje vergelijken met iemand die steeds tegen jou arm is aan het tikken, op een gegeven moment voel je dat niet meer.
Ik zou zeggen ga leuke dingen met hem doen. Even een tijdje niet meer in die bak rondhangen. Ga lekker buitenritjes maken, zorg dat dat serieuze ervan af gaat. Als het dan goed gaat ga je weer eens in de bak proberen.
Ik denk dat de lol er inderdaad een beetje vanaf is voor je paard.
eef_juh schreef:heavon13 schreef:Als je een paard hebt dat al een hele tijd met veel druk gereden wordt, krijg je een paard die daar gevoelloos van wordt. Je kunt het een beetje vergelijken met iemand die steeds tegen jou arm is aan het tikken, op een gegeven moment voel je dat niet meer.
Ik zou zeggen ga leuke dingen met hem doen. Even een tijdje niet meer in die bak rondhangen. Ga lekker buitenritjes maken, zorg dat dat serieuze ervan af gaat. Als het dan goed gaat ga je weer eens in de bak proberen.
Ik denk dat de lol er inderdaad een beetje vanaf is voor je paard.
probeer vaak aftewisselen , wandelingen doen en hij krijgt regelmatig pauzes (heeft is een hele maand stil gestaan) maar dat haalt niets uit
claudianoa schreef:kan ook zijn door de suiker of iets in het voer. Ik had ook een luie en voerde pavo. Nu ben ik over gestapt nar kern brok van horsefoot. Zonder suikers enzo. we zijn nu drie weken veder en ze loopt zomaar uitzich zelf. Dacht altijd dat het niet waar was, maar het bewijs staat bij mij op stal.
midgie schreef:Ik zou zeggen neem een andere instructrice, zij zou moeten weten dat elk paard zijn basis tempo heeft en dat je daar mee moet gaan spelen, ga b.v nog eens langzamer lopen dan hij al doet en terug naar het basis tempo , ga aan de gang met rechtrichten en ga de techniek snappen, dan zal het paard het echt voor je gaan doen, niet in 1 week, maar trek er eens maanden vooruit , stapje voor stapje, haal die sporen van je voeten en leer rijden, gebruik die zweep voor waar hij si en dat is niet steeds harder tikken,
Wees creatief en maak het ook voor het paard leuk, hij zal op deze manier alleen maar trager worden, want hij beschermt zichzelf op deze manier , dat is zijn natuurlijke reactie , de een gaat op de loop als hij het niet snapt en de ander gaat steeds trager of staakt, hoe harder je word hoe erger het word, jou instructrice is niet bij machten jou te helpen dus op zoek naar iemand die jou wel kan helpen en wat meer van het paard zelf snapt.
Het probleem licht echt niet bij het paard maar bij jou zelf.
heavon13 schreef:Misschien eens een bloedtest laten doen? Dat is nooit verkeerd. Wij hadden ooit een paard in pension staa en die was verschrikkelijk lui, de eigenaresse heeft een bloedtest laten doen en daar kwam echt vanalles uit. Na dat opgelost te hebben bloeide het paard weer helemaal op.
Het kan iig geen kwaad.
bedankt!! midgie schreef:hier ben ik het mee eens! met de zweep in het midden van de bak gaan staan en dan gaan opjagen is totaal geen oplossing! zoek iemand anders die je echt helpt!Ik zou zeggen neem een andere instructrice, zij zou moeten weten dat elk paard zijn basis tempo heeft en dat je daar mee moet gaan spelen, ga b.v nog eens langzamer lopen dan hij al doet en terug naar het basis tempo , ga aan de gang met rechtrichten en ga de techniek snappen, dan zal het paard het echt voor je gaan doen, niet in 1 week, maar trek er eens maanden vooruit , stapje voor stapje, haal die sporen van je voeten en leer rijden, gebruik die zweep voor waar hij si en dat is niet steeds harder tikken,
Wees creatief en maak het ook voor het paard leuk, hij zal op deze manier alleen maar trager worden, want hij beschermt zichzelf op deze manier , dat is zijn natuurlijke reactie , de een gaat op de loop als hij het niet snapt en de ander gaat steeds trager of staakt, hoe harder je word hoe erger het word, jou instructrice is niet bij machten jou te helpen dus op zoek naar iemand die jou wel kan helpen en wat meer van het paard zelf snapt.
Het probleem licht echt niet bij het paard maar bij jou zelf.