Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MerensBibi schreef:Ik ben er verleden jaar ook enorm afgekletterd...Ik begrijp je angst als geen ander! Het gebeurde buiten en ik kwam na een salto een meter van de stenen vandaan, in het gras terecht.
Het enige wat ik kan zeggen, heel veel rijden, al is het maar elke dag een kwartiertje, dan kom je echt weer over je angst heen.
Je moet jezelf en je paard weer gaan vertrouwen..
Lizzle schreef:Ik zou voor privélessen gaan (op een manege wellicht), waarbij je eerst aan de longe weer vertrouwd raakt met rijden. Eén op één is denk ik bij angst een pré. Meld dat het om angst gaat en ze geven je heus wel het makste dier van stal.
aerdenhout1 schreef:Ik begrijp het even niet..je bent bang om op een paard te gaan zitten, maar hebt wel een eigen Haflinger van 17 maanden die dus moet worden beleerd zo direct??????
Waarom heb je een jong paard gekocht als je zo bang bent?????
Bonny1997 schreef:Hee meid,
Is de academische rijkust niet wat voor je? Kijk is op http://www.paardenbegrijpen.nl
Suc6 ermee
Groetjess
michellatjuh schreef:Inderdaad, ik denk ook dat privelessen het best helpen om het vertrouwen terug te vinden. Een ex-Manegepaard van een paar jaartjes ouder is over het algemeen ook braaf.
Rox87 schreef:Ik zou ook voor prive les gaan en dan duidelijk aangeven dat je bang bent en graag opnieuw vertrouwen wilt krijgen zodat ze het paard waar je op mag daarop kunnen uitkiezen. Is echt niks om je onzeker over te voelen of voor te schamen!
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt!
Ik ben toen ook stapje voor stapje weer begonnen, en weetje! Ik zou nu niet meer weten waarom ik zo bang was, al wist ik toen niet meer hoe ik ooit op zo'n monster had durven rijden!
En maak je vooral nog geen zorgen over je Hafje, die heeft nog anderhalf jaar dat je hem/haar lekker kan vertroetelen, die is straks helemaal "jou eigen" en dit scheelt ook!
Lekker goed laten inrijden en veel gaan kijken als ze met haar bezig zijn, zodat je weet hoe ze is en reageerd!