drammerig paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quartusje

drammerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 13:53

Ik rijd sinds een maand of 2 een erg leuke vierjarige ruin.Het is een super lief paard en ook braaf zal niet gaan bokken steigeren oid.maar kan soms erg drammerig worden ,hij heeft het vooral in draf.Ik rijd veel voltes,overgangangen en schijnovergangen.Maar om hem echt te verzamelen en zijn aandacht volledig bij mij te hebben moet ik eerst een poosje rijden,dan loopt hij na een 10 min ook niet meer zo te drammen het is eigenlijk vooral in het begin.Hebben jullie tips?
Grts ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:55

Waarom tips, hij is jong. Zeker als het na 10 minuten al beter wordt. Hij moet zijn energie eerst een beetje kwijt. het komt wel goed. Niet te druk om maken. Neem aan dat je niet meteen begint met verzamelen, maar eerst even lekker losrijdt...

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 13:57

Pollewoppy schreef:
Waarom tips, hij is jong. Zeker als het na 10 minuten al beter wordt. Hij moet zijn energie eerst een beetje kwijt. het komt wel goed. Niet te druk om maken. Neem aan dat je niet meteen begint met verzamelen, maar eerst even lekker losrijdt...

bedankt,nee ik rijd hem natuurlijk eerst los, maar als je daarna iets meer wilt oppakken gaat hij drammen.

Pollewoppy

Re: drammerig paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 14:09

Maar hij geeft zich daarna wel zeg je.
Dus dan is het toch goed? Hij is jong, verwacht niet dat alles meteen perfect gaat ;)

Cadence

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:17

Eens met Pollewoppy, paard is jong en barst blijkbaar van de energie. Wat versta je precies onder drammerigheid? En heb je hem al wel eens gelongeerd van te voren? Hoe is het paard dan?
Daarnaast kan het ook gewoon goed zijn om de eerste tien minuten lekker lang en laag voltes te rijden, door veel (schijn) overgangen te rijden kan je paard ook drammeriger worden.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:07

Die van mij is nu 6 en is nog steeds de eerste 10 minuten na goed loswerken drammerig. Daarna loopt hij steeds fijner en meer op mij gericht, dat hoort zeker bij jonge paarden. En veel paarden blijven het doen, denk maar eens terug aan jezelf toen je nog op school zat in de banken en je verveelde!!! Was jij altijd 60 minuten 100% bij de les!!!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 18:51

Wat versta je onder drammerig?
Het paard is jong en moet zijn energie kwijt en jij zegt dat het na 10 minuten over is dus ik denk dat je er niet een heel groot probleem van moet maken, wees blij dat hij de rest van de tijd wel zijn koppie erbij houd.