travers welke heup moet naar voren??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VEGASS

travers welke heup moet naar voren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:29

Hallo iedereen, travers vind ik een drama, vraag me ook af waar hetmisgaat. Denk en rij ff met me mee.
We rijden op de linkerhand. komen de hoek uit en zetten travers in, Ik pak mijn linkerteugel iets korter om makkelijker die stelling te pakken, rechterteugel tegen de hals, rechterbeen achter de singel, binnenbeen op de singel eraan, daar moe hij per slot omheen buigen en draai mijn linkerheup naar voren.......daar twijvel ik dus aan. Moet die heup naar voren of niet????
Laatst bijgewerkt door Elles op 04-08-10 11:35, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Drie typo's uit titel gehaald ;)

Anoniem

Re: travers welke heup met nar voeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:34

Niet teveel aan die heup denken, maar je binnenbeen goed langmaken. Wat je vaak ziet is dat mensen teveel naar buiten gaan hangen, dus goed druk op je binnenbeugel houden. Om het makkelijker te maken zou ik de buitenhand iets van de hals houden en hij moet goed nageeflijk zijn op je buitenhand. Binnehand moet je naar voren kunnen steken en eigenlijk hoeft die niks te doen. Hij moet immers aan je binnenbeen, buitenteugel zijn. Het buitenbeen drijft en zorgt dat ie actief blijft.

VEGASS

Re: travers welke heup moet naar voren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 11:51

ok herken dat naar buiten hangen wel. Dat was in het begin inderdaad het drama, inmiddels doe ik dat niet meer. Die heup vind ik een issue, maar zal er proberen niet meer aan te denken, wie weet gaat het dan vanzelf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:19

In feite moet je eigenlijk niks doen met je heupen.. Je moet gewoon recht boven je paard blijven zitten. In de heupen mag geen verschil zitten tov dat je gewoon rechtuit rijdt :n

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:22

ten eerste word de teugel niet korter gepakt want dit brengt spanning mee en word er ongelijke druk gekreeert, buiten been komt een millimeter naar achter binnen been blijft wakend op zijn plaats, en er word iets meer op de buiten zitbeen knobbel gezeten.

Pooh77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:26

Allebei de handen naar buiten, dus binnenhand tegen de hals en buitenhand iets van de hals. Je binnenheup gaat automatisch iets mee naar voren, maar je moet niet gaan duwen of wringen met je zit, gewoon de beweging mee volgen.

VEGASS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-10 17:36

beide handen naar buiten???? je wilt bij travers links linkerstelling, doe jij in een volte op de linkerhand dan ook twee handen naar buiten?? volgens mijn juf is dit een trucje. Ik deed het nl. ook en toenze me het bovenstaande uitlegde, moest ik haar gelijk geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:39

2 handen naar buiten vind ik eerlijk gezegd ook niet zo'n goed advies.. Iig niet om zo via een forum te geven.. :n

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 17:48

Zoals Moll schreef, zou ik je teugels niet gaan verpakken. Rijdt vanuit je lichaam en je zit. Ik neem aan dat je paard de zijgang in principe kent? Naar mijn idee zijn de hierboven geschreven tips eventueel te gebruiken voor een paard wat je de zijgang aan wilt leren, maar niet nodig voor een paard wat de travers al ként.

Als je basis voor elkaar is zou ik gewoon de hulp voor travers geven en eigenlijk zorgen dat je niet veel verandert in je houding of in je hulpen. Als je paard de hulp kent en je goed losgereden hebt, moet het verder geen probleem zijn. Als het niet lukt, moet je het toch ergens gaan zoeken in je basiswerk.
Ik zou je ook niet gaan concentreren op hoe je je heupen moet verdraaien. Ik zou proberen ontspannen te blijven zitten en je beide benen lang maken. Je moet de beweging van je paard volgen als het ware.
Niet te veel denken maar rijden met gevoel! Succes!