Hoi bokkers, dit is mijn eerst topic dat ik start weet nog niet goed hoe het allemaal werkt, dus verplaats even als het verkeerd staat o.i.d.
ik heb een probleem waar ik pas achter ben gekomen, ik liet iemand een aantal foto's van mij maken tijdens het rijden toen ik ze later terug keek zag ik dat ik mijn benen erg naar voren steek dit ziet er natuurlijk niet echt netjes uit, en ik zou graag willen weten hoe ik dit zou kunnen verbeteren misschien heeft iemand tips, of oplossingen? (nog een probleem, ik heb kapstoktenen of hoe je het ook wilt noemen, heel vervelend misschien dat iemand hier iets op weet?)
Heeft je instructeur/instructrice geen goeie oplossing? Hij/zij ziet gelijk het verschil als je je houding, balans en zit veranderd.
Speel met je zit. Bijvoorbeeld: knieen eens meer buigen, beugels korter, bovenlichaam iets naar voren of achteren, enkels ontspannen houden (helemaal ontspannen blijven), hakken niet uitdrukken, enz.
Kijkt wat dit allemaal doet met je zit. Laat iemand anders meekijken en kijk wat er nodig is om je benen op zijn plaats te houden.
Veel plezier met het rijden en succes ermee.
hpfan
Geplaatst: 04-08-10 08:43
ik had dit vroeger ook. heel moeilijk om af te leren, maar nu lukt het eindelijk.
ik heb moeten leren om tijdens het lichtrijden bevoorbeeld mijn bovenlichaam naar voor te brengen en dan weer zitten. ik ging vroeger naar achter en ging dan zitten met als resultaat dat mijn benen naar voor vlogen.
ook mijn hakken minder ver uitdrukken in galop dan, gewoon geleerd zonder beugels te galoperen en gewoon je benen laten hangen, niets uitdrukken
en als laatste mijn beugels enkele gaatjes verlengd, nu is mijn beenligging best wel goed. tijdens het springen durf ik ze wel nog eens naar voren steken door kortere beugels e.d. maar dat is wel goed, want met mijn benen vooraan te houden op een sprong kan je mooi stil blijven zitten (wel niet tijdens het aanrijden of erna)
succes ermee
_Megan
Geplaatst: 04-08-10 08:45
Ik zou een goede instructeur ernaar vragen, ken zelf iemand die er heel erg last van had maar nooit genoeg aandacht kreeg (groepsles) heeft toen een paar privé-lesjes genomen waar het hoofdonderwerp dan toch die benen was en is er nu vanaf!
Als bovenstaande tips niet helpen dan kun je ook eens naar je zadel laten kijken. Die van mij kiepte iets achterover waardoor mijn hele zit 'verstoord' werd en mijn benen naar voren staken.
Laat eerst kijken of het niet aan je zadel ligt. (Kan je instr. doen. Overigens ga ik ervan uit dat die dan toch al een keer gezegd heeft dat je zadel niet goed is.)
En als dat het niet is, denk ik dat je te ver naar achteren wilt gaan zitten, kan me niet voorstellen hoe je anders je benen zo ver naar voren steekt.
Ga eens op je zadel zitten, ontspannen recht op, en laat je benen netjes afhangen, dan zouden ze niet naar voren moeten steken. En probeer ze op die plek te houden en gewoon je instr. vragen om zitlesjes!!! Dat werkt het best.
Wat die kapstokjes betreft, geen oplossing voor heb ze ook. En heb het opgegeven en kan er ondertussen mee leven.
Ja, een zadel kan je ook heel erg in een bepaalde zit dwingen. Of als het niet goed ligt, dan krijg je je houding en zit ook niet 100%.
emmsie
Geplaatst: 04-08-10 22:38
Chrisss schreef:
Ja, een zadel kan je ook heel erg in een bepaalde zit dwingen. Of als het niet goed ligt, dan krijg je je houding en zit ook niet 100%.
dit wilde ik ook net zeggen
Liiset_t
Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-10 19:39
dankjewel allemaal alle tips zal ik zeker eens uitproberen,
ik heb alleen geen eigen paard dus ook niet steeds hetzelfde zadel, en inderdaad is het de ene keer meer dan de andere dus zou het inderdaad wel aan het zadel kunnen liggen