Foute beenligging

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSimonee

Foute beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 12:18

Hoihoi.

Ik heb dus verschrikkelijke uitsteektenen/pipotenen/stoplichttenen/kapstoktenen of hoe je het ook wil noemen.

Zondag toen ik les had op kamp had die lesgever mijn benen goed gelegt, maar na 5 minuten gaan ze gewoon weer terug hoe ze eerst lagen.

Wie heeft er een idee hoe ik dit op kan lossen?

Hier een linkje van een foto hoe het er in Februari uitzag (is inmiddels verbetert maar heb geen recentere foto's) http://i28.tinypic.com/faat0m.jpg

Wie kan me helpen?

hamkaasneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:11

je voeten kan je snel verhelpen met speciale beugels ervoor en scheune beugelrubbers,, maar dat is toch geen beenligging? bedoel je dat je je benen te ver naar voren hebt? want als dat zo is kan je proberen je beugels een gaatje langer te doen 8-)

bamby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:13

Probeer eens flexibele beugels evt met schuine beugelrubbers erin en blijf constant tijdens het rijden jezelf eraan herinneren: tenen naar binnen ;)

Cadence

Re: Foute beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 20:20

Tips hierboven zijn nuttig daarnaast:
- Hoe braaf is je paard? Het kan ook helpen om me beugels 'vast' te zetten met stiekjes.
- Het kan erg helpen als je instructeur/ ander persoon aan de zijlijn continue jou bewust maakt van je beenligging door je hier ook continue op te wijzen. Je moet je namelijk bewust worden van je beenligging, doordat er iemand op let ga je er automatisch meer op letten en val je minder snel terug in je oude patroon.

frankaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 21:33

Cadence schreef:
Tips hierboven zijn nuttig daarnaast:
- Hoe braaf is je paard? Het kan ook helpen om me beugels 'vast' te zetten met stiekjes.
- Het kan erg helpen als je instructeur/ ander persoon aan de zijlijn continue jou bewust maakt van je beenligging door je hier ook continue op te wijzen. Je moet je namelijk bewust worden van je beenligging, doordat er iemand op let ga je er automatisch meer op letten en val je minder snel terug in je oude patroon.

het lijkt mij inderdaad erg handig om eens met die stiekjes te rijden, dat is natuurlijk niet blijven, maar dan heb je wel dat gevoel en weet je hoe het voelt als je benen goed liggen.
En iemand die er steeds op door blijft hameren is ook handig, want vaak moet je met paardrijden zo veel dingen tegelijk doen, dat je je tenen weer vergeet :)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 09:37

Hallo,

Als je alleen je tenen naar binnen probeert te draaien, dan gaat het niet lukken.
Beginnen met je heupen/bekken, deze proberen te openen, dan je bovenbeen naar binnen draaien, dan je knieen tegen het zadel, en dan je hakken wat naar buiten draaien.
Het is lastig hoor, je spieren moeten er ook nog aan wennen. En je spieren moeten waarschijnlijk ook nog wat rekken in de goede richting.

Wat je kan doen om te oefenen is gaan draven, doorzitten zonder beugels, en van allerlei dingen gaan doen met je voeten. Rondjes draaien met je enkels eerst naar binnen en dan naar buiten, dan tenen heel overdreven optrekken en dan naar benenden duwen etc. Je kan ook oefenen om je knieen soepel te maken, knieen van het zadel af brengen, en er weer tegen aanleggen. Je knieen omhoog trekken, en je been heel lang naar beneden laten hangen.
Etc.

En verder jezelf continue controleren. Iedere keer als je merkt dat je tenen weer naar buiten gaan, weer opnieuw je bekken openen etc.

Kost gewoon heel veel tijd, maar oefening baart kunst!

Succes ermee

deeenies

Re: Foute beenligging

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:05

iemand je steeds laten controleren gaat ook wel helpen ja, dan zou je dat opzich ook verder wel zelf kunnen maar kijk uit dat je niet al je aandacht daarop gaat richten.