Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Samantha_T schreef:Dit duidt absoluut op verzet, het is een teken dat het paard zich ergens aan probeerd te onttrekken. Een heel lastig probleem, aangezien je het lastig kunt verhelpen. Ik zou goeie les nemen en eventueel zo een lepelbit ofzo, dat die tong niet meer naar buiten kan.
midgie schreef:Century5 schreef:Ik ken ook manegepaarden die dat altijd doen. Wat voor ruiter er ook op zit en wat je er ook meedoet. Lijkt me eerder een gewoonte?
Hoe denk je dat die gewoonte ontwikkelt is?
karin1986 schreef:Mijn paard doet het ook, haar gebit is onlangs nog nagekeken dus daar kan het niet aan liggen.
Die van mij doet het ook als ze lekker loopt, in ontspanning. Zelfs met 'n nieuw aangepast zadel, die goed ligt, doet ze het.
Ik vraag me af of het niet gewoon gewenning is? Mijn instructrice zegt dat het niet erg is.
midgie schreef:century5
Heel sneu voor het paard dat het een gewoonte is geworden,
Als jij niet weet waarom een paard dit doet of heeft ontwikkeld word het dan niet tijd om dat eens te gaan onderzoeken?
Voor dit paard is het miss te laat , maar alle andere paarden die jij in je leven wil gaan rijden zouden er miss wel heel blij van worden als jij weet wat je niet moet doen als de tong eruit komt?
Het is in elk geval geen goede gewoonte , maar een gewoonte die door heel veel pijn is veroorzaakt.