bitloos met andere paarden rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

bitloos met andere paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 23:43

Ik rij bitloos en als ik alleen rij, gaat dat werkelijk perfect! Super aan de hulpen. Nog nooit ervandoor gegaan of wat dan ook.
Echter, als ik met andere paard (en) rij, wordt mijn paard vrij heftig door vrolijkheid waardoor hij erg drammerig wordt.

Hoe lossen jullie dit (bitloos) op?

zodiacje

Re: bitloos met andere paarden rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 07:43

Er is geen verschil in hoe je dat oplost tussen met bit en bitloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:49

Heb je hiervoor met dit paard wel met bit gereden? Zo ja, hoe loste je het toen op?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 19:30

Daarvoor heb ik idd ook wel met bit gereden, en hadden we hetzelfde "probleem". Meestal kon ik hem even "omzetten", als het mij te mal ging. Met bitloos krijg ik dit niet voor elkaar en moet ik wat anders uitvogelen. Mijn paard is erg braaf hoor en gaat er niet vandoor, maar ik hou graag controle ook op bij smal zandpad. Ben dus nog op zoek naar tips als ik samen met ander paard rij (misschien is het gewoon kwestie van wennen?).
Ik rij nl bijna altijd alleen, maar wil ook bitloos kunnen rijden en samenzijn met ander paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:25

Het belangrijkste is dat je zelf heel rustig en ontspannen bent en niet telkens je paard bij je c.q. in wilt houden.
Laat hem gewoon lekker vrolijk zijn en vertrouw er op dat hij verder gewoon bij je blijft. Als je dat vertrouwen kunt hebben, dan kun je ook meer ontspannen en daardoor je paard ook.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 10:37

Ik denk dat je daarmee de vinger op zere plek legt ;-). Ik probeer hem idd meer bij mij te houden als ik met ander paard rij. Ik denk uit automatisme omdat hij ook wel eens een flinke vreugdesprong wil maken. Als ik alleen rij ben ik volledig ontspannen en gebeurt dit nooit. Dan heb ik ook alle vertrouwen in het rijden.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:28

tja, ik herken het wel, maar het probleem zit hem niet in het bitloos, altans niet bij mij, ik heb wel eens een bit ingedaan in die situatie, maar dan was hij net zo heet.
Door sommige paarden laat mijn paardje zich wat meer opjagen.
dus maakt niet uit waarmee je dan rijd volgens mij.
als andere paarden enthousiast worden, dan gaat die van mij vrolijk meedoen.

xJamie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 12:14

misschien kun je beginnen met ze tweeën te rijden en als dat goed gaat met z'n drieën. En zo steeds verder uitbreiden. Maar vooral, zelf ontspannen blijven rijden.

cbrmuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:35

Je kan ook kijken hoe hij reageerd als je eerst gewoon een keer mee loopt. Daarna wisselen (als je met z'n 2en ben) jij erop en de ander even lopen. Kun je kijken of er verschil van reactie is.

Wij zijn ook bezig met 2 pittige karakters tegelijk naar buiten te gaan, maar tot nu toe kunnen we steeds een stap verder als je het maar zelf vertrouwd en je paard ook het vertrouwen geeft (en in ons geval ook de mogelijkheid om er aan te wennen dat ze niet met hun oude vriendje opstap gaan)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:34

NA >> RT P

Ik verplaats jouw topic naar een forum waar het beter past; dit is in feite immers een (bitloze) rijvraag. :)