snel uitglijden..geen houvast hebben

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

snel uitglijden..geen houvast hebben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 13:15

heey,
ik heb een vraagje,

ik merk vaak bij yank dat als hij op natte stukken rijd, of juist op hele zware stukken, dat het dan lijkt alsof hij geen houvasy heeft. ik voel dan zeg maar zn voeten echt zoeken en glijden.
aangezien ik dit redelijk eng vind, vraag ik me af waar dit aan kan liggen, en of ik dit misschien kan verhelpen?
en dan bedoel ik niet eromheen gaan :Y)

oo, en als het hier verkeerd staat, excuses!

midgie

Re: snel uitglijden..geen houvast hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:05

Kan zijn dat het paard niet in balans loopt met jou op de rug, dus aan de gang gaan met het rechtrichten zou ik zeggen, leer het paard op de juiste manier een ruiter te dragen, dan zal hij ook op nat en ongelijk terrein beter zijn balans kunnen vinden.
Kan ook zijn dat hem op dat moment te veel in de eg zit met b.b een knellende zit of te veel steun in de teugel zoekt waardoor het paard ook uit zijn eigen balans word gehaald.
Als je zelf het paard niet in balans kan brengen als je erop zit dan zou je eens kunnen proberen alles los te laten teugels ,zit en in verlichte zit gaan zitten zodat het paard zijn eigen weg kan vinden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:19

Rij je op gras of zo? met of zonder ijzers en met of zonder stiften?
Of op wat voor bodem bedoel je?

prdnmts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:16

Is het nog een jong paard? hoelang is je paardje al ingereden?