Benen naar achter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shetieke

Benen naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 09:54

Hi dear! *D

Ik heb een vrij nette houding van boven maar onder, me benen dus ....
dat is een probleem. Ik kan ze niet recht onder me houden in steek ze altijd naar voren.
Hoe kan ik me dit afleren ? Tips zijn welkom.

Groetjes.

Nano05

Re: Benen naar achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:04

Heb je geen foto als voorbeeld? Is het zadel de juiste maat voor je? Ligt het zadel goed op je paard? Maak je een te holle rug?

Shetieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 10:15

maykie schreef:
Heb je geen foto als voorbeeld? Is het zadel de juiste maat voor je? Ligt het zadel goed op je paard? Maak je een te holle rug?

Bij het stilstaan stappen kan ik ze netjes onder me houden zodra ik ga draven ben ik ze kwijt.
Het zadel licht goed een te holle rug kan proberen wat minder me rug te hollen maar ik denk niet dat dat het geval is. ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:21

als je een zadel hebt waarbij je je beugels onder het zweetblad kunt doen wil nog wel eens helpen. anders kun je eventueel ook met een spoorbandje of met een stukje stro touw je beugel aan je singel maken. Niet echt makkelijk in het begin, maar als je dit een tijdje doet wordt het een gewenning en leer je vanzelf wat de juiste plek is voor je benen....
Maar dit is natuurlijk een oplossing voor als de rest allemaal goed is! (dus houding en idd zadel).
Het is waarschijnlijk zo dat je zadel je niet genoeg steun biedt aan de voorkant waardoor je je benen naar voren legt voor een stabielere zit. Geeft op zich niks, maar daar moet je dan gewoon mee om leren gaan. Rijdt je trouwens met laarzen of schoenen/chaps?

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:33

Ik heb hetzelfde probleem, mijn benen gaan te ver naar voren...
Op mijn bijrijdpaardje heb ik een geweldig zadel, daar liggen ze prima, bij mijn eigen pony heb ik een vzh zadel en daar wordt het lastig... Bij de zweetbladen (waar je knieën horen te zitten, bij die kussens) is het leeggelopen. Ik ben wel op zoek naar een ander zadel maar weet niet of het daar nog van komt...
Tips zijn welkom!

craje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:36

Leg het zadel op je paard en kijk vanaf de zijkant naar het zitvlak van je zadel. Het middelste punt van het zitvlak moet ook het laagste punt zijn. Vaak is dat het probleem. Dan helt het zadel als het ware naar achteren en kun je je benen niet recht onder je houden. Er wordt dan vaak een soort wig onder het zadel gelegd om de achterkant omhoog te krijgen. Dat is echter niet de juiste oplossing. Als het midden van je zadel niet het laagste punt is moet je een zadelmaker je zadel laten vullen of misschien wel aan de voorkant laten leeg halen.

prdnmts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:29

ik had dat ook altijd, nu heb ik een zadel met dikke kniewrongen en gaat het beter maar snap dat je geen nieuw zadel daarvoor gaat aanschaffen haha!