op de voorhand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 17:29

Mijn paard loopt op de voorhand. Weliswaar is ze erg actief, zoekt ze aanleuning, is ze nageefijk en braaf aan de teugel maar ze is en blijft gewoon lang. Eigenlijk loopt ze de hele tijd voorwaartsneerwaarts wat op zich natuurlijk niet fout is, maar wel als je daar jaren blijft hangen.
Samengevat: verzameling = nul.
Ze is goed aan het been al heeft ze de neiging om wat voor het been te vluchten, wat vooral gebeurt met oefeningen zoals wijken voor de kuit.

Hoe krijg ik haar meer op de achterhand zonder dat ze steeds meer gaat rennen?

Biskwie

Re: op de voorhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 20:33

overgangen rijden, zowel in de gang zelf als in de verschillende gangen. Het liefst om de paar passen en dan goed wegrijden en terug komen. In alle drie de gangen voltes openen en sluiten. Schouderbinnenwaards en travers zijn ook goede oefeningen. Geef het tijd. De achterhand moet tijd krijgen om aan te sterken. Dit zijn zware oefeningen voor paardlief.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 21:26

Om een SB of travers te rijden, moet je toch wel enigszins verzameld zijn...iig niet zo lang als mijn paard nu is...
maar de overgangen en voltes openen/sluiten ga ik zeker aan werken!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:29

SB en TR vragen verzameling, ik weet niet op welk niveau je rijdt, maar het kan zijn dat dit nog teveel gevraagd is. Het is wel een mooie variatie en t.z.t. een goede afwisseling ;)

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 21:31

IK zou ook SB en traver gaan oefenen, dat zijn toch de basis oefeningen om het paard zijn achterhand sterker te maken.
Kijk eens op http://www.paardenbegrijpen.nl daar staan de oefeningen SB en traver met de uit leg en het waarom.