petitparis schreef:als ze moeite heeft om vanuti galop te springen en niet vanuit draf betekent dit dat haar galop en waarschijnlijk ook de achterhand niet sterk genoeg ontwikkeld is om vanuit gaop te springen. Een paard dat wel van goede wil is, maar niet kan, kiest de voor hem gemakkelijkste manier.
TS en voel je niet zo aangevallen. je bent idd nog redelijk jong e n je zit met een paard wat z'n bouw en aanleg niet mee heeft om te springen EN het ook nog eens moeilijk vindt. ook al rij je al jaren dagelijks, je hebt duidelijk geen idee wat het best te doen om het probleem te verhelpen. Goede begeleiding tijdens het springen is de beste oplossing voor jou en je paard.
ik ga binnenkort ook weer bij een manege rijden.. als het even mee zit volgende week, en heel misschien deze week al, maar dat denk ik niet.. ze kan wel goed springen , anderhalf jaar geleden sprong ze 1.40 los(wel luit draf) en 4 week geleden heb ik 1.20 met haar gesprongen(uit galop.
) wel een oxer, die vind ze toch makkelijker springen.. kan ze eerder afzetten en langer vliegen
dus ze kan het wel maar dan ook alleen als zij zelf er echt zin in heeft..
maar de laatste tijd zit ze al moeilijk te doen voor een stijltje van 50 cm.