wie weet wat ik moet doen en hoe ik het op kan lossen?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Babel schreef:Je paard vindt het waarschijnlijk moeilijk om te buigen op die kant en valt naar binnen om dat zo min mogelijk te hoeven doen.
Je kunt gaan oefenen met volte's rijden en die langzaam gaan verkleinen en dan rustig weer gaan vergroten door druk van je binnenbeen. Als je pony beter op je binnenbeen reageert dan kun je haar ook beter gaan corrigeren de volgende keer dat ze weer naar binnen valt.
Succes
maar als ze nagevelijk loopt dan kan ze het wel gewoon! 
listiglistje schreef:les nemen
Pony loopt het eerste gedeelte over de schouder weg en het tweede deel valt hij door je binnenbeen naar binnen!
Het ligt puur aan de hulpen van de ruiter, dus aan jezelf en niet aan je pony!
Korte gezegd: Buitenkant (buitenteugel) altijd begrenzen, en zorgen dat hij om je binnenbeen draait en er dus niet doorheen valt.
Maar als je les neemt van een kundig persoon zal deze je dat haarfijn kunnen uitleggen!
maarja dat maakt nu eventjes niet uit! Ik heb les maar dan gaat het altijd redelijk goed
alleen als ik zelf ga rijden maar dan rijd ik bij bosjes die ze nog al eng vind! Zou het daaraan kunnen liggen? 
listiglistje schreef:1 ding.....het ligt altijd aan de ruiter, want jij bent de chauffeur en jij leert/geeft aan wat je pony moet doen
Je zegt dat je pony het met de les wel redelijk doet, maar als je alleen rijdt niet.
Dan ben je dus niet consequent genoeg, daarom zal de pony ook tijd hebben om te schrikken en onder oefeningen uit te komen.
Denk eens goed na of je hetzelfde doet als in de les en kijk eens naar andere goede ruiters hoe zij het doen.
Jezelf laten filmen of af en toe in een spiegel kijken werkt goed, altijd kritisch naar jezelf kijken!
Als je nl zelf goed zit en je geeft de juiste hulpen, dan zal je pony daar ook naar lopen.
En paardrijden is doorzetten en leren,leren, leren, dus blijven oefenen en niet opgeven!