stelling help!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

stelling help!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 08:34

ik ga dan wel eens dresuur doen met mijn pony, maar dan maak ik bijv. een volte bij de B en het eerste stuk heeft ze heel veel stelling en het tweede stuk valt ze super erg naar binnen dat is altijd aan die kan van de bak aan de andere kant niet! ook op de andere hand precies hetzelfde! met alle figuren altijd aan die kant.
wie weet wat ik moet doen en hoe ik het op kan lossen? :(

Iriscope

Re: stelling help!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:35

Je paard vindt het waarschijnlijk moeilijk om te buigen op die kant en valt naar binnen om dat zo min mogelijk te hoeven doen.
Je kunt gaan oefenen met volte's rijden en die langzaam gaan verkleinen en dan rustig weer gaan vergroten door druk van je binnenbeen. Als je pony beter op je binnenbeen reageert dan kun je haar ook beter gaan corrigeren de volgende keer dat ze weer naar binnen valt.

Succes ;)

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 08:37

Babel schreef:
Je paard vindt het waarschijnlijk moeilijk om te buigen op die kant en valt naar binnen om dat zo min mogelijk te hoeven doen.
Je kunt gaan oefenen met volte's rijden en die langzaam gaan verkleinen en dan rustig weer gaan vergroten door druk van je binnenbeen. Als je pony beter op je binnenbeen reageert dan kun je haar ook beter gaan corrigeren de volgende keer dat ze weer naar binnen valt.

Succes ;)

maar hoe hard ik mijn binnen been ook aandruk ze valt nog naar binnen :( maar als ze nagevelijk loopt dan kan ze het wel gewoon!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:39

les nemen ;-)

Pony loopt het eerste gedeelte over de schouder weg en het tweede deel valt hij door je binnenbeen naar binnen!
Het ligt puur aan de hulpen van de ruiter, dus aan jezelf en niet aan je pony!

Korte gezegd: Buitenkant (buitenteugel) altijd begrenzen, en zorgen dat hij om je binnenbeen draait en er dus niet doorheen valt.
Maar als je les neemt van een kundig persoon zal deze je dat haarfijn kunnen uitleggen!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 08:40

je buitenhand iets meer openen, teugels van de hals weg houden.
en je buitenhand iets hoger houden dan je binnenhand.

Mijn merrie heeft er ook veel moeite mee, ik los het op deze manier op :D

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 08:42

listiglistje schreef:
les nemen ;-)

Pony loopt het eerste gedeelte over de schouder weg en het tweede deel valt hij door je binnenbeen naar binnen!
Het ligt puur aan de hulpen van de ruiter, dus aan jezelf en niet aan je pony!

Korte gezegd: Buitenkant (buitenteugel) altijd begrenzen, en zorgen dat hij om je binnenbeen draait en er dus niet doorheen valt.
Maar als je les neemt van een kundig persoon zal deze je dat haarfijn kunnen uitleggen!

nou maar mijn pony heeft stelling altijd al moeilijk gevonden dus het ligt niet alleen aan mij ;) maarja dat maakt nu eventjes niet uit! Ik heb les maar dan gaat het altijd redelijk goed :D alleen als ik zelf ga rijden maar dan rijd ik bij bosjes die ze nog al eng vind! Zou het daaraan kunnen liggen?

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 09:09

1 ding.....het ligt altijd aan de ruiter, want jij bent de chauffeur en jij leert/geeft aan wat je pony moet doen ;-)

Je zegt dat je pony het met de les wel redelijk doet, maar als je alleen rijdt niet.
Dan ben je dus niet consequent genoeg, daarom zal de pony ook tijd hebben om te schrikken en onder oefeningen uit te komen.

Denk eens goed na of je hetzelfde doet als in de les en kijk eens naar andere goede ruiters hoe zij het doen.
Jezelf laten filmen of af en toe in een spiegel kijken werkt goed, altijd kritisch naar jezelf kijken!
Als je nl zelf goed zit en je geeft de juiste hulpen, dan zal je pony daar ook naar lopen.
En paardrijden is doorzetten en leren,leren, leren, dus blijven oefenen en niet opgeven!

willie10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 16:59

listiglistje schreef:
1 ding.....het ligt altijd aan de ruiter, want jij bent de chauffeur en jij leert/geeft aan wat je pony moet doen ;-)

Je zegt dat je pony het met de les wel redelijk doet, maar als je alleen rijdt niet.
Dan ben je dus niet consequent genoeg, daarom zal de pony ook tijd hebben om te schrikken en onder oefeningen uit te komen.

Denk eens goed na of je hetzelfde doet als in de les en kijk eens naar andere goede ruiters hoe zij het doen.
Jezelf laten filmen of af en toe in een spiegel kijken werkt goed, altijd kritisch naar jezelf kijken!
Als je nl zelf goed zit en je geeft de juiste hulpen, dan zal je pony daar ook naar lopen.
En paardrijden is doorzetten en leren,leren, leren, dus blijven oefenen en niet opgeven!

ik heb vandaag les gehad en het ging al stukken beter bedankt voor de tips! :D
mijn instructrice zegt dat het ook komt omdat ik zelf scheef ga zitten en toen ik recht ging zitten ging et echt makkelijk